بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
رکود ساخت‌وساز در کشور، از دست رفتن بازارهای صادراتی به دلایلی نظیر سیاست‌های اتخاذی کشورها و یا شرایط نابسامان این بازارها و ...، برخی از مهم‌ترین دلایل شرایط نامطلوب صنعت سیمان کشور در سال‌های اخیر بوده است.
کد خبر : ۱۷۹۲۴۵

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، سیمان فارس و خوزستان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ های فعال در این صنعت که در سال‌های اخیر نیز با مشکلات بزرگی روبرو بوده ، در سال مالی منتهی به 31/02/1397 موفق به تحقق سودی 121 ریالی به ازای هر سهم(682 میلیارد ریالی) گردیده است.

بخش عمده درآمدهای این شرکت در سال مربوط به درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های سیمانی است که این درآمدها در سال مالی 1397 نسبت به سال مالی قبل با رشدی حدوداً 120 میلیارد ریالی روبرو بوده است.


29 میلیارد ریال افزایش سهم از سود شرکت سیمان بجنورد، 21 میلیارد ریال سیمان خاش و 94 میلیارد ریال افزایش سهم از سودآوری شرکت سیمان خوزستان در سال گذشته، از اصلی‌ترین دلایل رشد 120 میلیاردی و 24 درصدی نسبت به سال قبل بوده است.

لازم به ذکر است در سال مالی منتهی به 31/02/1396 ، زیانی 166 میلیارد ریالی ناشی از زیان حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها در صورت‌های مالی این شرکت ثبت گردیده بود که در سال مالی 1397 این زیان تبدیل به سودی 18 میلیارد ریالی گردیده است.

بنابراین تعدیل مثبت قابل ملاحظه این شرکت در سال مالی 1397 نیبت به سال مالی گذشته عمدتاً به دلیل افزایش 120 میلیارد ریالی درآمدهای حاصل از سود شرکت‌های زیرمجموعه و کاهش هزینه 166 میلیارد ریالی زیان ناشی از فروش سرمایه‌گذاری نسبت به سال مالی قبل بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر