بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
رییس کانون سراسری انجمن های صنفی گفت: به خاطر ارز ثانویه قیمت کامیون به یک میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر : ۱۷۹۱۷۹
به گزارش بورس نیوز، محمد خان بلوکی رییس کانون سراسری انجمن های صنفی درباره اثرگذاری تغییر نرخ ارز بر نوسان ناوگان باری جاده ای گفت: قیمت کامیون ها در گذشته 700 تا 800 میلیون تومان بود ولی درحال حاضر به یک میلیارد تومان رسیده و طرح ناوگان سازی متوقف شده است.

وی با اشاره به راه نجات این اوضاع گفت: اختصاص ارز 4200 تومانی به طرح نوسازی ناوگان جاده ای تنها راه نجاتی بوده که می‌توان برای ادامه دادن به تولید و فروش کامیون استفاده کرد درغیر این صورت استفاده از کامیون نو حتی با ارز بازار ثانویه نیز توجیه اقتصادی ندارد.

خان بلوکی درباره تحریم‌ها گفت: کشورهای اروپایی تحریم‌ها را بهانه کرده‌اند و حاضر نیستند به ما قطعات یدکی خودروهای سنگین تحویل دهند و دولت نیز هیچ کاری در این‌باره نکرده است.

این فعال صنفی صنعت حمل و نقل جاده ای بار و کالا درباره مشکلات تأمین لاستیک در داخل پایانه های بار گفت: طرح توضیع لاستیک در داخل پایانه‌های بار در اوایل خوب پیش رفت اما کامیون‌داران در ادامه با مشکل توزیع مواجه شدند، تا جایی که مقرر شد توزیع لاستیک‌ها استانی باشد و رانندگان برای تهیه لاستیک مجبور شدند به استان های بروند تا سهمیه لاستیک خود را فراهم کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر