بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: همه نمایندگان رسمی واردات لاستیک باید سریعا نسبت به اعلام برنامه تامین به انجمن ذیربط و سپردن تعهدات لازم برای تامین کالای لاستیک در حداقل زمان مربوطه اقدام کنند.
کد خبر : ۱۷۹۶۷۷


به گزارش بورس نیوز، محمدرضا کلامی با اشاره به اینکه این ستاد، وظایف انجمن واردکنندگان خودرو و دارندگان نمایندگی های واردات را برای تامین نیاز داخلی مشخص کرده، گفت: بنابر تصمیمات آخرین نشست ستاد تنظیم بازار،انجمن واردکنندگان لاستیک مکلف شدند به منظور تامین کسری نیاز بازار کشور به انواع لاستیک باری، اتوبوسی و کامیون و انواع لاستیک OTR ، با اعلام فراخوان به همه دارندگان نمایندگی لاستیک های وارداتی ، برنامه ماهانه تامین لاستیک را به تفکیک برند،شرکت و سایز لاستیک دریافت کنند.

وی‌ تصریح کرد: آن دسته از شرکت هایی که برای ایفای تعهدات نمایندگی خود در تأمین کالای مذکور اقدام کنند ، علاوه بر تأمین ارز و تسهیل فرایند تأمین، از مزایای دیگری برخوردار خواهند بود.
کلامی در توضیح این مطلب افزود: در این صورت ، انجام واردات آن برند تنها از طریق نماینده مذکور انجام خواهد شد.

وی گفت: سایر برندها و نمایندگی های دارای مجوز نمایندگی که تاکنون نسبت به ایفای تعهدات تامین نیاز کشور اقدام نکرده اند یا در قالب این مصوبه، نسبت به سپردن برنامه و تعهد تامین اقدامی نکنند، مجوز نمایندگی آنها لغو و انجام واردات آن برند برای همه متقاضیان حقیقی و حقوقی دارای کارت بازرگانی مجاز بلامانع خواهد بود.

وی اضافه کرد: به همه نمایندگان رسمی واردات لاستیک که در کشور نسبت به اخذ گواهی مربوطه از مرکز اصناف اقدام کرده اند ، تاکید می شود سریعا نسبت به اعلام برنامه تامین به انجمن ذیربط و سپردن تعهدات لازم اقدام کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کلامی گفت: مجوز آن دسته از واردکنندگانی که به رغم داشتن نمایندگی درمقطع زمانی مشخص شده برنامه خود را برای تامین بازار کشور عملیاتی نکنند، به سایرین داده می شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر