بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
وزیر صنعت، معدن و تجارت در موضعی عجیب یکی از فرصت‌های ایجادشده را کاهش ارزش پول ملی برشمرد و گفت: کاهش ارزش پول ملی مصنوعی است و افزایش ارزش پول ملی با مداخله در بازار هم خیلی افتخار بزرگی نیست.
کد خبر : ۱۷۹۲۱۶
به گزارش بورس نیوز، محمد شریعتمداری امروز با اشاره به احیای شورای عالی فرش دستباف خاطرنشان کرد: اولین جلسه این شورا هفته گذشته برگزار شده است. وزارت صمت در این شورا تلاش خواهد کرد که نقطه‌نظرات فعالان بخش خصوصی در این عرصه را بشنود.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در سطح بین‌المللی گفت: امروز بخش‌های مختلفی از صنعت کشور با عامل برون‌زای به نام فشار بیرونی از حوزه‌ی سیاست خارجی مواجه هست و این اتفاق برای کشور مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: البته دشمن تلاش کرده که برای کشور تهدید بیافریند ولی هنرمان این است که از تهدیدها برای اقتصاد ایران و برای فرهنگ ایران و برای فعالیت‌های دیگری که در کشور انجام می‌شود با همت جوانانمان و با همت اندیشمندان فرصت بیافرینیم.

وی در موضعی عجیب یکی از فرصت‌های ایجادشده را کاهش ارزش پول ملی برشمرد و گفت: کاهش ارزش پول ملی مصنوعی است، افزایش ارزش پول ملی با مداخله در بازار هم خیلی افتخار بزرگی نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه کاهش ارزش پول ملی خیلی تهدید بزرگی نیست، تصریح کرد: ارزش پول ملی کشور، متاثر از عوامل بیرونی ضعیف شده است و این روند کاهشی خیلی زیاد نیست و همین تهدید امروز برای صادرات کشور یک فرصت بزرگی است.

وی افزود: دولت از افزایش نرخ ارز باید برای توسعه‌ صنعت هنر فرش ایران استفاده کند و یک فرصت بیافریند این فرصت فراهم شده و وزارت صمت باید با همت همه دست‌اندرکاران دیگری که در صنعت فرش نقش دارند از تبدیل این فرصت پیش‌آمده به تهدید دیگر جلوگیری کنیم.

وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: وظیفه‌ مسوولان، بخش خصوصی و تعاونی فرش ایران است که از این فرصت برای جهش صادرات فرش ایران بهره‌مند شویم.

شریعتمداری با اشاره به صادرات فرش طی چهار ماه اخیر گفت: با گذشت چهار ماه از سال شاهد افزایش ۳۲ درصدی صادرات فرش ایران هستیم.

وی ادامه داد: در بازاری که صادرات فرش ایرانی ممنوع شده(آمریکا)، شاهد ۲۱ درصد رشد نسبت به سال قبل هستیم. شاید البته بعضی از تجار به این دلیل که فکر می‌کنند شاید در آینده با سختی بتوانند فرش را به بازارهای جهانی صادر کنند از همین فرصت باقیمانده‌ قبل از اعمال تحریم‌ها استفاده کردند و مقدار زیادتری فرش صادر کردند؛ ولی در هر صورت در بازاری که صادرات ایران به این کشور ممنوع است شاهد روند صعودی صادرات بودیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر