بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
وزیر صمت گفت:در حال حاضر فشارهای بیرون از حوزه سیاست های خارجی گرفتاری‌هایی همچون کاهش ارزش پول ملی ایجاد کرده اما باید توجه کرد که این امر مصنوعی است و تهدید بزرگی به حساب نمی‌آید.
کد خبر : ۱۷۹۱۹۵
به گزارش بورس نیوز، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه جلوگیری از صادرات فرش یکی از  اولین تحریم های آمریکا علیه ایران است،افزود: حجم صادرات فرش نقش زیادی در اقتصاد ایران ندارد اما آمریکا  به دلیل آگاهی از تبعات اجتماعی این تحریم آن را سریعا اجرا می کند.

وزیر صمت ادامه داد: آمریکا می‌داند در هر نقطه‌ای از ایران فردی در صنعت فرش ایران مشغول به کار است به طوری که امروزه بیش از 2 میلیون نفر به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در این صنعت کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخلاف برخی از صنایع زمخت موجود در وزارت صنعت، معدن و تجارت صنعت فرش کشور سازگاری خوبی با طبیعت دارد و مشکلات زیست‌محیطی نیز ایجاد نمی‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر فشارهای بیرون از حوزه سیاست های خارجی گرفتاری‌هایی را برای کشور ایجاد کرده است، گفت: اگرچه کاهش ارزش پول ملی خوب نیست اما باید توجه داشت که این امر مصنوعی است و تهدید بزرگی به حساب نمی‌آید زیرا می‌دانیم به خاطر یک عامل بیرونی به ضعف کشانده شده و برای بخش صادرات فرصت خوبی به حساب می‌آید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر