بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ 1397/05/30 هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ 106,200 ریال به مبلغ 849,600 ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالي شرکت در سامانه کدال منتشر شد.
کد خبر : ۱۷۹۴۲۵


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز،بر اساس این گزارش برخی از مهمترین دلایل افزایش سرمایه این شرکت زیانده به شرح ذیل می باشد:

1- با توجه به زیان انباشته قابل ملاحظه 468 میلیارد ریالی شرکت تا پایان یه ماهه نخست سال مالی جاری و سرمایه تنها 106 میلیارد ریالی، این شرکت در چند سال گذشته همواره مشمول ماده 141 قانون تجارت می باشد.

با توجه به ورشکستگی شرکت بر اساس این ماده از قانون تجارت، افزایش سرمایه 743.400 میلیون ریالی این شرکت منجر به اصلاح نسبت زیان انباشته به سرمایه و خروج از این شرایط می باشد.

2- علی رغم آنکه منابع نقدی جدیدی در قالب این اقدام وارد شرکت نمی گردد اما با توجه به شرایط نگران کننده نسبت های مالی این شرکت با توجه به زیانده بودنش، این افزایش سرمایه خواهد توانست تا حدی نسبت های مالکانه را افزایش دهد.

3- با توجه به حضور و فعالیت نماد این شرکت در بازار دوم بورس و الزامات قانونی سرمایه مورد نیاز، این شرکت ملزم به رعایت حداقل سرمایه 200 میلیارد ریالی می باشد که از این رو، افزایش سرمایه پیشنهادی شرایط مذکور را به وجود خواهد آورد.


از نکات قابل توجه گزارش افزایش سرمایه این شرکت می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

· مازاد تجدید ارزیابی دارایی های شرکت و منابع افزایش سرمایه به شرح جدول ذیل می باشد:






اشتراک گذاری :
ارسال نظر