بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
این شرکت سیمانی قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ 412 میلیارد و 500 میلیون ریال به یک هزار و 155 میلیارد ریال افزایش دهد که معادل 180 درصد افزایش سرمایه خواهد بود البته محل این افزایش سرمایه مازاد تجدید ارزیابی زمین های تحت اختیار شرکت خواهد بود.
کد خبر : ۱۷۹۴۵۰


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، با توجه به اینکه این شرکت در پایان سال مالی منتهی به 29 اسفند 1396، مبلغ 344 میلیارد و 652 میلیون ریال زیان انباشته در حساب سود و زیان انباشته خود ثبت نموده است و این مبلغ معادل 80 درصد سرمایه ثبتی شرکت است، این شرکت مشمول ماده 141 قانون تجارت است و با توجه به این موضوع و همچنین بر اساس بند ز تبصره 10 ماده واحده بودجه سال 1397 کشور، این شرکت قادر به افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی های خود و با مالیات صفر درصد خواهد بود.


ارزش گذاری زمین های شرکت توسط سه نفراز کارشناسان رسمی دادگستری صورت گرفته است و به این ترتیب، مازاد تجدید ارزیابی زمین های تحت اختیار شرکت به بیش از 752 میلیارد ریال رسیده است که از این مبلغ، 742 میلیارد و 500 میلیون ریال قابل انتقال به حساب سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی خواهد بود. از جمله زمین های تحت اختیار شرکت، زمین کارخانه شرکت به مساحت 315 هکتار است که 661 میلیارد ریال از مازاد تجدید ارزیابی شناسایی شده از محل ارزش این زمین بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر