بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
رییس اتحادیه آهن فروشان گفت: با همکاری بورس کالا و وزارت صمت، آهن فروشان برای خرید انواع میلگرد و تیرآهن در بورس کالا آماده شده‌اند و به زودی شاهد توزیع عمده محصولات در بازار خواهیم بود.
کد خبر : ۱۷۹۷۹۵

به گزارش بورس نیوز، محمد آزاد رییس اتحادیه آهن فروشان با بیان اینکه طی چند ماه اخیر شاهد هجوم نقدینگی و التهاب در بازار ارز و سکه هستیم،گفت: که این عوامل در بازار  آهن و فولاد کشور نیز تاثیر گذار بود که پس از نشست های متعدد، سرانجام مقرر شد که تنها آهن فروشان مورد تایید اتحادیه نسبت به خرید از بورس کالا اقدام کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل نبود تقاضای کافی برای خرید میلگرد و تیرآهن طی هفته های اخیر در بورس کالا چه بود؟ گفت: به منظور خرید آهن فروشان ۳۱ استان از بورس کالا، مقدماتی لازم است به طوری که اکنون بسیاری از آن ها کد بورسی دریافت کرده اند و از چهارشنبه این هفته خرید ها با حجم مطلوب آغاز می شود.

آزاد با اشاره به کاهش قیمت میلگرد و تیرآهن ظرف هفته های آینده، گفت: در نشستی با شریعتمداری، وزیر صمت، قول داده ام که با حضور آهن فروشان در بورس کالا، قیمت ظرف چند هفته متعادل شود و امروزقیمت هر کیلو آهن حدود ۵ هزار تومان شده و به کمتر از ۴ هزار نیز خواهد رسید.

رییس اتحادیه آهن فروشان با بیان اینکه براساس پروانه ساختمانی نظام مهندسی و شهرداری به خریداران آهن فروخته می شود،افزود: برای سرکشی از مصرف آهن نیز بازرسان به صورت دوره ای از ساختمان ها بازدید می کنند همچنین هر خریداری پس از تایید استفاده محموله قبلی اش اجازه خرید جدید خواهد داشت و کلیه این مدارک نیز به وزارت صمت ارسال می شود؛ با همه این تفاسیر مسوولیت هر گونه خطایی از سوی اعضای متقاضای آهن مورد تایید اتحادیه با خود اتحادیه است.

آزاد خاطرنشان کرد: ریشه التهاب های اخیر در اقتصاد کشور نوسانات نرخ ارز بوده اما برخی ها بورس کالا را تحت فشار قرار می دهند در صورتی که این بازار عامل ایجاد شفافیت، نظم و عدالت محسوب می شود .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر