بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
معاون امور معادن‌و‌صنایع معدنی وزارت صمت گفت: از ابتدای هفته آینده، تمامی خریداران موظف هستند در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده و پس از راستی‌آزمایی، توانایی خرید فولاد از بورس‌کالا را دارند.
کد خبر : ۱۷۹۸۰۰

جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درباره حذف سقف رقابتی فولادسازان و کاهش سفته‌بازی در بورس‌کالا گفت: حذف سقف رقابتی فولاد، پس از تجربه مس و آلومینیوم رقم خورد تا قیمت‌های بازار، به نرخ واقعی نزدیک شده و بدین واسطه چرخه دلالی از بازار حذف شود.

وی ادامه داد: قیمت مس در بازار پیش از حذف سقف رقابتی به بالای 70هزارتومان رسیده بود اما پس از تمهیدات جدید، این قیمت به زیر 50هزارتومان کاهش یافت بنابراین اتخاذ چنین رویه مخصوص در بخش فولاد می‌توانست آب بر آتش باشد.

تاکید کرد: زمانی که میزان عرضه‌و‌تقاضا به‌صورت کاملا آزاد و رقابتی در جریان بازارهای تخصصی فولاد، آلومینیوم، مس و غیره گام بردارد، تولیدکننده در گیرودار تامین نرخ ارز آزاد برای خرید مواداولیه با چنین نرخی نخواهد بود زیرا قیمت‌ها کاملا بر اساس فاکتورهای اقتصادی پیش خواهد رفت.

سرقینی با اشاره به اینکه آیا فیلتر یا عیاری برای انتخاب مشتریان پس از آزادسازی سقف رقابت وجود دارد یا خیر، تاکید کرد: از ابتدای هفته آینده، تمامی خریداران موظف هستند در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده و پس از راستی‌آزمایی توانایی خرید فولاد از بورس‌کالا را دارند.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، خروج تقاضای سفته‌بازان و دلالان از بورس‌کالا بوده تا این بازار تصفیه و فضا برای تولیدکنندگان واقعی فراهم شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر