بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
بورس نیوز بررسی کرد؛

«ترین‌های» بازار سرمایه

تابلوهای معاملات امروز بورس تهران شاهد بانک تجارت «وتجارت» در بخش بیشترین حجم معاملات بود اما در بیشترین ارزش معاملات «پارس » با 696 میلیارد ریال در جایگاه نخست قرار گرفت، درحالی که دو روز گذشته «فولاد » با 696 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.
کد خبر : ۱۷۹۹۴۰


به گزارش بورس نیوز، امروز معامله گران بورس تهران در حالی سبزپوش شدن دسته‌جمعی نماگرهای منتخب بازار را به نظاره نشستند که با وجود انتظارها برای وقوع اتفاق‌های جدید در گروه پتروشیمی‌ها همزمان با باز شدن سقف رقابت معاملات پتروشیمی در بورس کالا، اما تداوم عرضه‌های تدریجی حقوقی‌ها بهانه لازم برای اصلاح قیمت سهام پس از پشت سر گذاشتن رکوردهای پی در پی را فراهم کرد.

بازار سهام در هفته جاری همچون سال‌های گذشته تلاش خواهد کرد تا با نقد کردن بازدهی‌های به دست آمده تلاشی دوباره در راستای اصلاح پرتفوی پس از تجدید قوا و به نظاره نشستن جریان نقدینگی موجود برای عبور از مقاومت‌ قیمت در شرکت‌های پیشرو خواهد بود.

هرچند که موعد تسویه معاملاتی کارگزاری‌ها نیز در فراهم شدن فضای معاملات امروز و فردا بی‌تأثیر نخواهد بود، اما روند معاملات حاکی از اقبال خریداران اغلب حقیقی در جمع‌آوری سهام دارد.

در این زمینه عمق پایین بازار سهام ایران نیاز به عرضه‌های اولیه سهام شرکت‌های خصوصی و همچنین ارزهای هوشمند سازمان خصوصی‌سازی را ضروری کرده است، از طرفی اقدام‌های درست ناظران بازار سرمایه برای کنترل و مدیریت سهم‌های برخوردار از شفافیت پایین و سهام شناوری اندک به ویژه در بازار پایه را دوچندان می‌کند.

بر همین اساس لازم به ذکر است که شاخص کل قیمت و بازده بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با رشد 3058 واحدی به رقم 158 هزار و 119 سهم رسید.

بیشترین حجم معاملات

حجم معاملاتی امروز نمادهای شرکت­های بانک تجارت 527 میلیون واحد، سرمایه­گذاری خوارزمی 296 میلیون واحد، بانک ملت 294 واحد ، سهامی ذوب آهن اصفهان 240 میلیون واحد و گروه اقتصادی کرمان خودرو 184 میلیون واحد بود.

در دو روز گذشته نماد « خساپا » با 183 میلیون واحد در جایگاه نخست بیشترین حجم معاملات قرار داشت



بیشترین ارزش معاملات

نمادهای شرکت پتروشیمی پارس با 696 میلیارد ریال ، سهامی ذوب آهن با 616 میلیارد ریال ، فولاد مبارکه اصفهان با 600 میلیارد ریال ، بانک ملت با 516 میلیارد ریال و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 453 میلیارد ریال بالاترین ارزش معاملاتی را از آن خود کرده بود.

درحالی که دو روز گذشته «فولاد » با 696 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.




بیشترین و کمترین درصد قیمت پایانی

نمادهای شرکتهای معاملاتی پارس سویچ «بسویچ» با 94 درصد ، فولاد کاویان «فوکا» با 51 درصد ، صنایع پتروشیمی دهشت «دهدشت» با 46 درصد ، بیمه کارآفرین «وآفری» با 36 درصد بیشترین تغییرات قیمت پایانی را به خود اختصاص داده­اند

ودر مقابل فولادهرمزگان جنوب «هرمز » با منفی 7.03 درصد ، بیمه حافظ «وحافظ » با منفی 6.13 درصد ، شرکت آهن و فولاد ارفع «ارفع » با منفی 6.06 درصد ، صنعتی مینو « غصینو» با منفی 5.77 درصد و پتروشیمی داراب «داراب » با منفی 5.54 درصد کمترین تغییرات قیمتی را به خود اختصاص داده­ اند.

طی دو روز گذشته نماد« فوکا » با 64 درصد بیشترین تغییرات قیمت پایانی و « ولپیام » نیز با منفی 11 درصد کمترین تغییرات قیمت پایانی را داشتند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر