بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
فعال صنعت کاشی‌و‌سرامیک در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سنگی که کاشی‌و‌سرامیک را شکاند/ بخشنامه پیمان‌سپاری ارزی به نفع کیست

مشکل صنعت کاشی و سرامیک فقط محدودیت صادرات به افغانستان نبوده و با بخشنامه پیمان سپاری ارزی، شرکت‌های صادرکننده، صادرات کاشی و سرامیک متوقف شده است!
کد خبر : ۱۷۹۹۵۱
به گزارش بورس‌نیوز، در خبرها آمده صادرات سیمان و کاشی و سرامیک و مواد نفتی از ایران به افغانستان از گمرک ماهیرود افغانستان ممنوع شده است. 
کاشی و سرامیک به‌صورت پیله‌وری به بازار کشورهای همجوار ارسال می‌شود، چرا‌که در هیچ‌کشوری امکان گشایش اعتبار برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی وجود ندارد. 
خروج کالا به روش پیله‌وری سود هنگفتی به جیب دلالان و واسطه‌ها می‌ریزد که این روش به هیچ‌وجه به‌نفع تولید، صنعتگران و اقتصاد کشور نیست، همچنین نبود روابط بانکی مناسب با اقتصادهای جهان از چالش‌های جدی بر سر راه توسعه صادرات کشور است که برای رفع مشکلات در این دولتمردان باید تلاش‌های بیشتری انجام دهند تا تولیدکنندگان به‌راحتی بتوانند کالاهای خود را صادر کنند.

افغانستان واردات مواد نفتی، سیمان، آهن و کاشی و سرامیک را از تاریخ 25 شهریور ماه تا پایان سال 97 ممنوع اعلام کرد. 

محمدرضا گلکاری حق مدیرعامل شرکت کاشی گلدیس در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: قطعا هرگونه محدودیت در روند صادرات، مشکلات صنعت کاشی و سرامیک را تشدید خواهد کرد؛ البته می‌توان بازار صادراتی جدیدی جایگزین افغانستان کرد؛ اما این کار دشواری‌های خاص خود را خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر مشکل صنعت کاشی و سرامیک فقط محدودیت صادرات به افغانستان نبوده و با بخشنامه پیمان سپاری ارزی شرکت های صادرکننده، صادرات کاشی و سرامیک متوقف شده است.

گلکاری تاکید کرد: درآمد صادرات کاشی و سرامیک به کشورهای همجوار به صورت ریالی دریافت می‌شد و اگر قرار باشد در ازای صادرات، تعهدنامه ارزی از شرکت‌ها گرفته شود، صادرات کاشی و سرامیک انجام نخواهد شد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: چاره‌ای اندیشیده شود تا بازارهای صادراتی کشورهای همجوار از دست نروند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر