بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
مدیرعامل سبدگردان الگوریتم در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

بازگشت وجهه و اعتبار بورس با آزادسازی سقف رقابت/ بازدهی صددرصدی زیرمجموعه سرمایه‌گذاری خوارزمی

شرکت سبدگردان الگوریتم و کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی به‌تازگی حامی مالی یک تیم ورزشی دوچرخه‌سواری شده‌اند.
کد خبر : ۱۷۹۹۵۹

به گزارش بورس نیوز، این حرکت که به‌نوعی حرکتی نو و جدید در میان شرکت‌های فعال در بازار سرمایه است، بهانه‌ای شد تا با مدیرعامل سبد گردان الگوریتم، آرش قلی زاده، گفتگویی را ترتیب دهیم.

آرش قلی زاده در ابتدا توضیح مختصری در مورد شرکت سبد گردان الگوریتم داد و افزود: این شرکت در راستای برنامه‌های توسعه شرکت سرمایه‌گذاری آتی نگر سپهر ایرانیان از شرکت‌های زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی، با هدف مدیریت دارایی اشخاص حقیقی و حقوقی تأسیس‌شده، توانایی این دو نهاد درزمینه مدیریت دارایی به نحوی بوده که صندوق مشترک خوارزمی در طی دوره یک‌ساله منتهی به 19/6/1397 با کسب 100 درصد بازدهی، یکی از موفق‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بوده است.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره بازار سرمایه، چشم‌انداز این بازار را مثبت ارزیابی کرد و نسبت به آینده بازار سرمایه ابراز امیدواری نمود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در سال‌های گذشته که با افزایش قیمت دلار مواجه بودیم، با یک فاصله زمانی این موضوع خودش را در شاخص کل بورس نیز نشان ‌داد، به عنوان مثال در طی سالهای 90 الی 92 که قیمت دلار نزدیک به 3 برابر شد، شاهد رشد مشابهی در شاخص بورس بودیم.

وی افزود: تکرار چنین وضعیتی در شرایط کنونی نیز پیش‌بینی می‌شود، با این قید که در سال جاری اطمینان نسبت به فضای سیاسی چه در داخل کشور و چه در فضای بین‌المللی متفاوت بوده و از طرفی عملکرد منفی دولت آمریکا در قبال تعهدات بین المللی خود نظیر برجام، منجر به ایجاد موج نا اطمینانی در بازارهای داخلی و خارجی شده است.

قلی زاده در ادامه گفت: به‌هرحال با افزایش قیمت دلار امیدواریم این موضوع دیر یا زود خود را در قیمت سهام نشان دهد. در نتیجه بررسیها و پیش‌بینی‌های ما حاکی از ادامه روند صعودی بورس است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش ما پیرامون حذف سقف رقابت برای عرضه محصولات فولادی در بورس کالا  گفت: چنین اقداماتی منجر به برگشت وجهه و اعتبار بازار سرمایه خواهد شد،  هرچقدر رقابت در فضای بورس آزادتر باشد، سازوکار عرضه و تقاضا بهتر عمل خواهند کرد و قیمت ها صحیح‌تر رقم خواهند خورد. همین امر نیز موجب بازگشت اعتماد به بازار سرمایه و به‌طور مستقیم باعث انتفاع سهامداران این شرکت ها خواهد شد و از ایجاد رانت برای سایر افراد جلوگیری خواهد کرد.

 قلیزاده همچنین در مورد نامه رئیس سازمان بورس خطاب به معاون اول رییس جمهور در خصوص خروج کالاهای مشمول نظام قیمت¬گذاری از سازوکار عرضه در بورس کالا گفت: از نامه  شاپور محمدی به معاون اول رئیس جمهور دو برداشت متفاوت متصور است؛ از یک جنبه به نظر می‌رسد خواست رئیس سازمان جلوگیری از قیمت گذاری دستوری در بورس کالاست و در برداشت دیگر چنین به نظر می رسد که رئیس سازمان به¬گونه¬ای به دنبال سنجش میزان حمایت دولت از بازار سرمایه است. درواقع شاید پرسش اصلی در پس پرده این نامه این است که تا چه حد واقعاً بورس برای مسئولین اهمیت دارد. به‌عبارت‌دیگر، محتمل است منظور از این نامه این باشد که اگر اعتقادی از جانب مسئولین به اهمیت کار بازار سرمایه و سازمان بورس و تعیین آزادانه قیمت وجود ندارد، شاید بهتر باشد که وظایف بورس در این حوزه به نهادی دیگر واگذار شود.

مدیرعامل سبد گردان الگوریتم در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره اقدام حمایتی شرکت‌های سبد گردان الگوریتم و کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی از یک تیم دوچرخه سواری و همچنین وظایف بنگاه‌های اقتصادی در حوزه فرهنگ‌سازی و کمک به ایجاد شور و نشاط در جامعه نیز گفت: هر شرکتی که در جامعه فعالیت می‌کند به‌عنوان یک شخصیت حقوقی، در کنار مأموریت‌های خود، مسئولیت های اجتماعی نیز دارد. اعتقاد مجموعه ما بر این بوده حمایت از حرکتی مثبت که اثرگذاری هرچند اندک ولی درعین‌حال نشاط ‌آفرین و امیدبخش دارد، بخشی از مسئولیت اجتماعی ماست.

 اعتقاد ما بر این است که حمایت از ورزش و ایجاد تعامل بین فعالان بازار سرمایه و اصحاب ورزش، خود از مهم‌ترین مصادیق سرمایه گذاری با دیدی بلند‌مدت است. به همین منظور در تلاشی مشترک مجموعه سبد گردان الگوریتم و کارگزاری آینده نگر خوارزمی، حمایت مالی از «تیم دوچرخه‌سواری یاران» را بر عهده گرفتند و امیدواریم این حرکت گامی در حمایت بازار سرمایه از ورزش کشورباشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر