بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
با راه اندازی این سامانه همچنین تعداد پذیرش هواپیما در فرودگاه بندرعباس افزایش یافت.
کد خبر : ۱۸۰۱۹۸

به گزارش بورس نیوز و به نقل از مهر، علی لاریجانی پیش از ظهر شنبه هنگام بازگشت به تهران با حضور در فرودگاه بندرعباس سامانه راداری فرودگاه بندرعباس را مورد بهره‌برداری قرار داد.

با افتتاح این سامانه امکان نشست و برخواست هواپیماها با ضریب بالای امنیتی در شرایط بد جوی در فرودگاه بندرعباس امکان پذیر شد. با راه اندازی این سامانه همچنین تعداد پذیرش هواپیما در فرودگاه بندرعباس افزایش یافت.

برد این سامانه راداری برای شناسایی هواپیماهای مسافری و نظامی تا ۴۵۰ کیلومتر است که می‌تواند تمامی پروازها بر فراز تنگه هرمز را کاملا تحت پوشش قرار دهد. با بهره‌برداری از این سامانه راداری ایمنی پرواز در کریدور دریای خلیج فارس تا دریای آتلانتیک افزایش یافت.

حبیب‌الهی مدیرکل ارتباطات وناوبریشرکت فرودگاههای هوایی ایران گفت: ۵ نمونه از این رادار ۱۲ سال گذشته از کشور فرانسه خریداری شد که ۴ رادار وارد کشور و در فرودگاه‌های مشهد، تهران، تبریز و اصفهان نصب شد. اما یک رادار به دلیل آغاز تحریم ماند. با انجام توافقات برجام امکان ورود آخرین سامانه از کشور فرانسه امکان‌پذیر شد.


وی افزود: این سامانه راداری توسط متخصصین داخلی شرکت فرودگاه‌های کشور با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان داخلی با هزینه ۸۰۰ هزار یورو نصب و فعالسازی شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر