بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: امکان دریافت مابه‌التفاوت نرخ ارز از کالاهایی که در گذشته ثبت سفارش شده و به مصرف‌کنندگان پیش‌فروش شده‌، وجود ندارد.
کد خبر : ۱۸۰۲۳۹

به گزارش بورس‌نیوز، کوروش مرشد سلوک اظهار کرد: در دوره‌ای، دولت دلار را در نرخ۴۲۰۰تومان ثابت و اعلام کرد که تمام واردکنندگان باید کالای خود را با استفاده از ارز۴۲۰۰تومانی وارد کنند.

وی بابیان این‌که حدود دو ماه پس‌ازآن، تصمیم دولت تغییر کرد و ارز۴۲۰۰تومانی منسوخ شد، خاطرنشان کرد: به دنبال آن دولت بخشنامه جدیدی داد و اعلام کرد کالاهایی که با ارز۴۲۰۰تومانی واردشده اما هنوز از گمرک ترخیص نشده‌اند، باید مابه‌التفاوت ارز۴۲۰۰تومانی تا ارز بازار ثانویه را پرداخت کنند.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: این در حالی است که منطقاً امکان دریافت مابه‌التفاوت نرخ ارز از کالاهایی که درگذشته ثبت سفارش شده و به مصرف‌کنندگان پیش‌فروش شده‌، وجود ندارد.

مرشد سلوک بابیان این‌که تمام خودروهای متوقف در گمرک پیش‌ازاین طی قراردادهای پیش‌فروش به قیمت قطعی به مشتریان فروخته‌شده‌اند، اظهار کرد: در این شرایط مشتریان نمی‌پذیرند برای خودرویی که درگذشته خریداری کرده و بخشی از پول آن را نیز پرداخت کرده‌اند مجدداً مبلغی به‌عنوان مابه‌التفاوت ارزی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط واردکنندگان خودرو ناچارند به بند فرس‌ماژور در قراردادهای پیش‌فروش خودرو استناد کنند و به مشتریان بگویند با توجه به شرایط جدید و بخشنامه دولت، باید مابه‌التفاوت ارزی را پرداخت کنند. بااین‌حال بسیاری از مشتریان به این موضوع اعتراض دارند و به همین دلیل موضوع بلاتکلیف مانده است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو افزود: در این شرایط منتظر دستورالعمل اجرایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هستیم تا مشخص شود در خودروهایی که با ارز۴۲۰۰تومانی واردشده‌اند، چه مقدار مابه‌التفاوت و به چه صورت باید پرداخت شود، زیرا در حال حاضر تکلیف این موضوع‌ها مشخص نیست.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً تا آن زمان امکان ترخیص خودروهای واردشده با ارز۴۲۰۰تومانی و تحویل آن‌ها به مشتریان وجود ندارد؛ بنابراین امیدواریم مسئولان هرچه زودتر تکلیف این موارد را روشن کنند تا هم واردکنندگان خودرو و هم خریداران از بلاتکلیفی خارج شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر