امکان دریافت مابه التفاوت ارز وجود ندارد

به گزارش بورسنیوز، کوروش
مرشد سلوک اظهار کرد: در دورهای، دولت دلار را در نرخ۴۲۰۰تومان ثابت و اعلام کرد که تمام
واردکنندگان باید کالای خود را با استفاده از ارز۴۲۰۰تومانی وارد کنند.
وی
بابیان اینکه حدود دو ماه پسازآن، تصمیم دولت تغییر کرد و ارز۴۲۰۰تومانی منسوخ شد، خاطرنشان کرد: به
دنبال آن دولت بخشنامه جدیدی داد و اعلام کرد کالاهایی که با ارز۴۲۰۰تومانی واردشده اما هنوز از گمرک ترخیص
نشدهاند، باید مابهالتفاوت ارز۴۲۰۰تومانی تا ارز بازار ثانویه را پرداخت
کنند.
رئیس
انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: این در حالی است که منطقاً امکان دریافت مابهالتفاوت
نرخ ارز از کالاهایی که درگذشته ثبت سفارش شده و به مصرفکنندگان پیشفروش شده،
وجود ندارد.
مرشد
سلوک بابیان اینکه تمام خودروهای متوقف در گمرک پیشازاین طی قراردادهای پیشفروش
به قیمت قطعی به مشتریان فروختهشدهاند، اظهار کرد: در این شرایط مشتریان نمیپذیرند
برای خودرویی که درگذشته خریداری کرده و بخشی از پول آن را نیز پرداخت کردهاند
مجدداً مبلغی بهعنوان مابهالتفاوت ارزی پرداخت کنند.
وی
ادامه داد: در این شرایط واردکنندگان خودرو ناچارند به بند فرسماژور در قراردادهای
پیشفروش خودرو استناد کنند و به مشتریان بگویند با توجه به شرایط جدید و بخشنامه
دولت، باید مابهالتفاوت ارزی را پرداخت کنند. بااینحال بسیاری از مشتریان به این
موضوع اعتراض دارند و به همین دلیل موضوع بلاتکلیف مانده است.
رئیس
انجمن واردکنندگان خودرو افزود: در این شرایط منتظر دستورالعمل اجرایی سازمان حمایت
مصرفکنندگان و تولیدکنندگان هستیم تا مشخص شود در خودروهایی که با ارز۴۲۰۰تومانی واردشدهاند، چه مقدار مابهالتفاوت
و به چه صورت باید پرداخت شود، زیرا در حال حاضر تکلیف این موضوعها مشخص نیست.
وی
خاطرنشان کرد: طبیعتاً تا آن زمان امکان ترخیص خودروهای واردشده با ارز۴۲۰۰تومانی و تحویل آنها به مشتریان وجود
ندارد؛ بنابراین امیدواریم مسئولان هرچه زودتر تکلیف این موارد را روشن کنند تا هم
واردکنندگان خودرو و هم خریداران از بلاتکلیفی خارج شوند.