بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه مدیریت نرخ ارز گفت: مدیریت ارز کار سختی است و فقط در اختیار دولت نیست از این رو نمی‌توان تنها از دولت برای مدیریت بازار انتظار داشت.
کد خبر : ۱۸۰۵۶۱

به گزارش بورس نیوز، بهرام پارسایی با اشاره به افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر بیان کرد: افزایش نرخ دلار را تا 13 آبان شاهد خواهیم بود و این افزایش نرخ قابل تخمین نیست و نمی‌توان گفت تا چه رقمی افزایش قیمت‌ها رقم می‌خورد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه مدیریت نرخ ارز افزود: مدیریت ارز کار سختی است و فقط در اختیار دولت نیست از این رو نمی‌توان تنها از دولت برای مدیریت بازار انتظار داشت.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت با اشاره به تحریم کشور ترکیه عنوان کرد: دو وزیر دولت ترکیه از سوی ترامپ تحریم شد و به واسطه همین اعمال تحریم ارزش پول ملی این کشور 40 درصد کاهش پیدا کرده است، این تحریم را با تحریم کل کشور ایران مقایسه کنید، مشخص است که فشار بیشتری بر اقتصاد ایران وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش اعظم افزایش قیمت‌ها به تحریم‌ها بر می‌گردد، ادامه داد: اینکه برخی‌ها می‌گویند دولت و مجلس خواهان افزایش نرخ ارز هستند قابل قبول نیست و باید برای این ادعایشان سند رو کنند، باید بگویند مجلس چه کاری کرده که به افزایش قیمت‌ها منتهی شده است.

پارسایی در ادامه در واکنش به اینکه گفته می‌شود دستگاه‌های دولتی تعمدی افزایش قیمت‌ها را دنبال می‌کنند، بیان کرد: برای این ادعاها باید سند داشته باشند، بعید می‌دانم دولت بخواهد چنین نقشی را ایفا کند، با این کار نارضایتی عمومی مردم را به دنبال خواهد داشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت ایران سال‌ها بدهکار است و اگر باز هم بدهکار بماند اتفاقی نمی‌افتد بنابراین این ایده که دولت برای جبران بدهی‌ها دست به افزایش قیمت‌ها زده قابل قبول نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه مشخص نیست بعد از 13 آبان افزایش نرخ ارز اتفاق می‌افتد یا خیر، گفت: سخنرانی روحانی در سازمان ملل در چارچوب قانون و واقع‌بینانه بود باید دید این سخنرانی تا چه اندازه بر کاهش تحریم‌های اثر خواهد داشت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر