بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
ارزش معاملات تا یک ساعت و نیم بعد از آغاز معاملات امروز بیش از 600 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات نیز از یک میلیارد و 800 میلیون سهم فراتر رفت.
کد خبر : ۱۸۰۵۶۹

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران در حالی هفته اخیر را با بازدهی شگفت‌انگیز 15 درصدی به پایان رساند که حجم نقدینگی وارد شده از سوی سهامداران خرد نیز با رکوردی بی نظیر همراه بود. از این رو طی هفته اخیر بیش از هزار و 500 میلیارد تومان خرید از سوی این گروه صورت گرفت تا کماکان داستان عطش جذب نقدینگی بورس تهران نقل بسیاری از محافل اقتصادی باشد.

فشار ورود پول‌های تازه به بورس، امروز بار دیگر به یاری بسیاری از صنایع بورسی و شاخص کل شتافت. ارزش معاملات تا یک ساعت و نیم بعد از آغاز معاملات امروز بیش از 600 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات نیز از یک میلیارد و 800 میلیون سهم فراتر رفت.

شاخص کل تا این لحظه از کانال 186 هزار واحد عبور کرده و تقاضای سهم در بسیاری از نمادها از تداوم این روند حکایت دارد. در این بین شاخص هم وزن رشد محدودتری نسبت به شاخص کل دارد و هم اکنون در محدوده 32 هزار و 178 واحد قرار دارد.

نکته متمایزکننده رفتار امروز بازار، سبقت رشد بزرگتر‌ها نسبت به کوچکترهای بورسی است. "فارس" تاکنون اهرم اصلی رشد بازار بوده و "تاپیکو" در این بین جایگاه دوم را در اختیار دارد.

تاکنون بیشترین حجم معاملات در اختیار نماد بانک صادرات است. "وبصادر" هم اکنون با صف 316 هزار سهمی مواجه است. دیگر نمادهای این گروه نیز در وضعیت مشابه به سر میبرند و همگی سبزپوش هستند.

بعد از آن، نمادهای خودرویی بیشترین تقاضای خرید را داشته و تاکنون بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. در صدر این تقاضاها نماد شرکت خودروسازی سایپا قرار دارد. خودرویی‌ها بعد از اصلاح قیمتی هفته‌های گذشته امروز بار دیگر تحت تاثیر ارزندگی قیمت سهام با تقاضای قابل توجه سهامداران همراه شده‌اند.

به طور کلی از 38 صنعت بورسی، 36 صنعت رشد قیمتی دارند و عمدتا با تقاضای بالای خرید از سوی سهامداران همراه هستند. تاکنون بیشترین ارزش معامله بازار مربوط به محصولات شیمیایی است و فلزات اساسی دومین گروه از لحاظ رشد ارزش معاملات هستند.

به نظر می‌رسد ورود موج‌های جدیدی از نقدینگی به بازار سهام تحت تاثیر خبرهای مثبت اقتصادی و سیاسی روزهای اخیر است. 


اشتراک گذاری :
ارسال نظر