بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال‌‌‌ و بختیاری گفت: تسهیل در امور بانکی، بسته‌بندی استاندارد و افزایش کیفیت محصولات از مهمترین دلایل استقبال بازار روسیه از محصولات استان چهارمحال و بختیاری است.
کد خبر : ۱۸۰۵۸۸

به گزارش بورس نیوز، سیدنعیم امامی در حاشیه دیدار نماینده تجارت روسیه در ایران از سامانه پرتودهی گاما شهرکرد افزود: این محصولات در آذرماه و اسفندماه امسال در نمایشگاه روسیه در معرض دید قرار می‌گیرد.

وی گفت: تسهیل در امور بانکی، بسته‌بندی استاندارد و افزایش کیفیت محصولات از مهمترین دلایل استقبال بازار روسیه از محصولات این استان است.

امامی، به صادرات نخستین محموله ماهیان سردآبی استان به روسیه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: زمینه صدور کد تاییدیه فنی بهداشتی دامپزشکی در 20 مجتمع دام و طیور و آبزیان استان فراهم شده است.

وی، آغاز روند صادرات ماهی قزل‌آلای فرآوری شده استان به امارات و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و هموارشدن صدور محصولات کشاورزی و خوراک ماهی به کشورهای آسیای میانه و روسیه را از دستاوردهای دولت دوازدهم در بخش تجارت عنوان کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای توسعه تجارت و ورود به بازار جهانی مواد غذایی، تولید کنندگان صادرکنندگان مستلزم به تولید محصولات با کیفیت و با رعایت اصول بهداشتی و منطبق با استانداردهای کشورهای مقصد هستند.

به گفته وی، سالانه 40 درصد از خوراک آبزیان کشور در این استان با نظارت دامپزشکی تولید می‌شود، که علاوه بر تامین نیاز مزارع پرورش ماهی استان، مازاد آن به استانهای دیگر و خارج از کشور صادر می‌شود.

سامانه پرتودهی گامای شهرکرد در 13 هزار مترمربع احداث شده است که با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال 60 تا 70 نفر از محققان علمی به صورت مستقیم ایجاد و زمینه ورود و ارائه خدمات به صنایع را فراهم می‌کند.
این سامانه با هدف ارتقای بهداشت و سلامت جامعه ایجاد شده است و زنجیره و چرخه صنایعی مثل کشاورزی و همچنین بهداشت و درمان را تکمیل می‌کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر