بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت نفت و گاز پارس در طول اجرای طرح‌های توسعه پارس جنوبی توانست جایگاه خود را تقویت کند.
کد خبر : ۱۸۰۶۲۵

به گزارش بورس نیوز ، غلامرضا منوچهری به فعالیت‌های در حال اجرای مگاپروژه‌های پارس‌جنوبی اشاره و اظهار کرد: با توجه به تعهد کارفرمای این طرح‌ها، شرکت نفت و گاز پارس پرحجم‌ترین روزهای کاری خود را در سه ماه آینده پیش‌رو دارد.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به پیشرفت مطلوب مراحل ساخت سکوهای دریایی باقی‌مانده در یارد صدرا افزود: تعدادی از این سکوهای گازی پس از انجام مراحل نصب و راه‌اندازی، بخشی از نیاز مصرفی گاز زمستانی کشور را تأمین خواهند کرد.

وی با یادآوری آغاز توسعه طرح‌های پارس جنوبی از ابتدای سال ۸۰ به روند شکل‌گیری شرکت نفت و گاز پارس اشاره کرد و افزود: از دید مدیریت پروژه، شرکت نفت و گاز پارس از ابتدای آغاز فعالیت خود در قالب سازمانی کارفرمایی و ناظر رسمی بر اجرای مدل قراردادهای بیع متقابل همکاری خود را با شرکت‌های توانمندی مانند توتال و انی آغاز کرد، اما در قراردادهای بعدی مانند توسعه فازهای ۶، ۷ و ۸ به دلیل پراکندگی کاری، در بخش‌های فراساحلی و خشکی وارد شد.

ضرورت بهره‌مندی از فناوری برتر

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که شرکت نفت و گاز پارس در طول اجرای طرح‌های توسعه پارس جنوبی توانست جایگاه خود را تقویت کند، اظهار کرد: این شرکت در کنار نقش نظارتی و کارفرمایی خود با رعایت انضباط کاری وارد اجرای مگاپروژه‌های پارس جنوبی شد.

وی به ریسک‌پذیری مدیریت شرکت نفت و گاز پارس بر اساس اعتماد فی‌مابین کارفرما و پیمانکار نیز اشاره کرد و تکامل حرفه‌ای به وجود آمده در فعالیت نیروهای ممتاز شرکت‌های توانمند داخلی را سبب جبران نقاط ضعف مراحل اجرایی طرح‌ها دانست.

منوچهری افزود: شرکت نفت و گاز پارس به بلوغی رسیده که نه تنها بر رویه‌های اجرایی پروژه‌ها تسلط دارد، بلکه در راه‌اندازی و بهره‌برداری طولانی‌مدت از بخش‌های فراساحلی نیز رقابت‌پذیری و دانش خود را به نمایش گذاشته است.

وی سپری شدن مسیر تکاملی پیش روی این شرکت را نیازمند برنامه‌ریزی برای اصلاح فرایندها، مطالعه بیشتر در حوزه مهندسی مخزن، بهره‌گیری از تکنولوژی و تجهیزات، تغییر و حرکت به سوی تکامل سیستم‌های فیزیکی عنوان کرد و گفت: برای حفظ و پایداری تولید در آینده و جلوگیری از افت فشار میدان باید از هم‌‌اکنون برنامه‌ریزی کرد.

وی به تلاش وزارت نفت برای بهره‌گیری از تکنولوژی‌های برتر در قالب تدوین مدل جدید قراردادهای نفتی (آی.پی.سی) نیز اشاره کرد و افزود: باید به این بحث وارد شویم و در آینده مدل مدیریت پروژه، تأمین مالی و نظام اجرایی این قراردادها را طوری طراحی کنیم که با استانداردهای زمانی بین‌المللی پیش برویم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر