بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

فلش راهنمای سرمایه از فردوسی به حافظ/ اصلاح قیمت‌ها دور از انتظار نیست

کارشناس بازار سرمایه درباره کاهش شدید قیمت دلار و تاثیر بر بازار سرمایه گفت: بالا رفتن قیمت دلار بحثی احساسی بود و بیشتر جو روانی داشت.
کد خبر : ۱۸۰۷۱۵
نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز اظهار کرد: مشابه جو روانی در بازار ارز که به کاهش شدید و آنی قیمت دلار منجر شد، در بازارسرمایه نیز چنین تجربه‌ای در گذشته به وجود آمد.

وی ادامه داد: در جو روانی که در بازار سرمایه تجربه شد، اغلب افرادی هب دلیل قیمت بالای دلار در بازار توانایی معامله نداشتند، راه بورس را در پیش گرفتند تا با اندک سرمایه خود، سرمایه‌گذاری حداقلی را انجام دهند.

جزایری افزود: کاهش قیمت دلار علاوه بر تزریق ثبات اقتصادی و امنیت فکری، باعث تاثیر بسزایی در بهبود روند شاخص‌های تابلوها نیز می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه درخصوص پیش‌بینی وضعیت شاخص‌ها طی معاملات روز جاری نیز اشاره داشت و گفت: بورس احتمالا به دلیل ورود سرمایه از بازارهای جانبی با اصلاح قیمتی روبه‌رو خواهد شد و شاید امکان منفی‌شدن برخی شاخص‌ها نیز محتمل باشد.

مدیرعامل کارگزاری بهین پویا افزود: طبق پیش‌بینی‌ها، تا اواخر روز جاری مقداری از حجم صف‌های فروش شرکت‌های بزرگ مثل فولادی‌ و خودرویی‌ها که تحت تاثیر اخبار منفی چندانی قرار نگرفته‌اند، جمع شوند ضمن آنکه برای خودرویی‌ها کاهش قیمت دلار، تاثیر مثبتی بر روند کسب‌وکار و سودآوری آن‌ها خواهد گذاشت.

وی همچنین با ارزیابی عرضه فولادی‌ها در بورس نیز تصریح کرد: فولادی‌ها در روزهای اخیر با عرضه‌های سنگینی در بازار ورود داشته‌اند بنابراین چنین موضوعی قیمت‌ها را به هم ریخته که اگر هر قیمت سنگینی وارد بورس شود، تعادل قیمتی در بازار برهم خورده و اتمسفر بورس را منفی می‌کند.

جزایری با انتقاد از ورود برخی فعالان سودجویی که به فکر منفعت بازار نیستند، اذعان کرد: افرادی که درپی عرضه‌های سنگین، نقدینگی خود را وارد بازار سرمایه می‌کنند، هیچکدام اهل بازار سرمایه نیستند که بخواهند با شناخت گام در مسیر سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه بگذارند یا در جهت اصلاح قیمت‌ها حرکت مثبتی داشته باشند و تنها درصدد به دست آوردن سود آنی برآمده‌اند تا پس از منفعت‌گیری، سرمایه خود را از بورس خارج کنند.

مدیرعامل کارگزاری بهین پویا تاکید کرد: عرضه‌های سنگین باعث منفی شدن بازار شده ضمن آنکه بازارسرمایه نسبت به دلار رشد چندانی نداشته و رشد بورس می‌تواند به واسطه معیار دلار، فراتر از شاخص‌های فعلی پیش رود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر