بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
نائب رییس انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

گردن صنعت لاستیک زیر عاج سودجویان/ رد آدرس اشتباه سودجویان تا برخی نهادهای دولتی

نائب رییس انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو، درباره توزیع ۲۰۰ هزار قطعه لاستیک در بازار گفت: سیاست‌گذاری‌ها باید برای تعادل در بازار حفظ شود نه اینکه بازارهای فرعی مانع حرکت تولیدکنندگان واقعی شود.
کد خبر : ۱۸۰۷۱۷
احمدرضا متقی، در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: ذخایر استراتژیک تایر کشور همچنان به قوت خود باقی است و دولت می‌تواند بر روی کارخانجات داخلی حساب کند و خیلی احتیاجی به اقدامات ضربتی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: اقدامات فوق‌العاده و ضربتی و برهم خوردن نظم تجاری کشور به نفع تولیدات داخلی نیست و البته سیستم تجارت رسمی و حرفه‌ای کشور نیز از این وضعیت منتفع نخواهد شد.

متقی در ادامه تصریح کرد: از آن‌جایی‌که در این مواقع حفره‌هایی در کسب‌وکار پیش می‌آید که جولانگاه افراد سوءاستفاده‌گر و غیرحرفه‌ای می‌شود و تمامی افرادی که حرفه دائمی‌شان تولید و تجارت تایر است، آسیب می‌بینند و احتمال آسیب دیدن مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در چنین شرایطی زیاد است.

نائب رئیس انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو در خصوص آنکه چه باید کرد که در آینده مجدداً با این وضعیت مواجه نشویم گفت: بخشی از مشکلات فعلی به دلیل آدرس اشتباهی است که برخی افراد در سال‌های گذشته به مدیران دولتی می‌دادند و آنها نیز با اقدامات مداوم سختگیرانه از وضع مقررات استاندارد غیرضروری تا افزایش تعرفه‌های گمرکی، واردات را با چالش‌های جدید مواجه می‌کردند و رفته‌رفته ذخایر استراتژیک تایر رو به اتمام گذاشت تا با وضع کنونی مواجه شویم.

وی تصریح کرد: باید رویکرد دولت الزام و تشویق تولیدکنندگان به افزایش کیفیت محصولات داخلی و صادرات محور شدن آن‌ها باشد، به‌نحوی‌که آن‌ها تمام توان خود را صرف صادرات محصولات نمایند و واردات را محدود و گاها ممنوع ننمایند.

نائب رییس انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو گفت: بدون تردید اگر کنترل‌های لازم در مورد واردات صورت نپذیرد و پدیده OVER PRICE به دلیل تخصیص ارز رسمی به تایر صورت پذیرد، تولیدات داخلی برای مدت زیادی دچار آسیب می‌شوند لذا باید تلاش شود تا منافذی که سبب سوءاستفاده در واردات می‌شود، مدیریت شود تا اتلاف ارزی و اوضاع این صنعت برهم ریخته نشود ضمن آنکه نیاز کشور تأمین گردد.

متقی در پایان خاطرنشان کرد: دولت در شرایط موجود چاره‌ای جز استفاده حداکثری از ظرفیت وارداتی در حوزه تایر برای حفظ آرامش بازار ندارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر