بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
در ساعت 5 و نیم امروز نگاهی می اندازیم به نحوه جست‌وخیز برخی افراد برای بدست آوردن صندلی‌های چرمی تا سقوطی به ارتفاع فردوسی نشینانی که در کوچه‌های بن‌بست در پی دلالای هستند.
کد خبر : ۱۸۰۷۳۸


به گزارش بورس‌نیوز،از سازمان بورس خبر می‌رسد در حالی شاپور محمدی لابی خود را برای کوچ از ملاصدرا به سمت باب همایون آغاز کرده که تازه‌ترین خبرها حاکی از نرمش قهرمانانه محمود خواجه نصیری برای جلب نظر هم قطاران خود در تامین سرمایه‌ها با هدف نشستن بر صندلی ریاست سازمان بورس دارد.

در بورس تهران نیز امروز در حالی موجی از صف فروش سهام براه افتاده که گفته می‌شود این موج به بهانه ریزش قیمت ارز در بازار آزاد و لزوم اصلاح قیمت‌ها به‌زودی به مدار صعودی قیمت‌ها تغییر جهت می‌دهد؛ البته نکته بسیار مهم در این زمینه دقت همه سهامداران و سرمایه‌گذارانی است که از این پس می‌خواهند وارد بازار سهام شوند.

تعداد بسیاری از شرکت‌های بورسی با تولید و فروش پایین مواجه شده‌اند و قادر به نقد کردن محصولات خود نیستند، از طرفی قدرت پایین نقدینگی بر گسترش این رکود افزوده است.

در این زمینه حتی شرکت‌های صادراتی که در داخل کشور می‌فروشند نیز در فروش محصولات خود با دشواری‌های قابل تاملی مواجه‌اند.

باید سهامداران بورسی مراقب اوضاع کنونی در بازار سرمایه باشند و فکر سود های نجومی 100 درصدی و یا 400 درصدی را از این پس از ذهن های خود بیرون کنند.

صرافی‌های دست‌پاچه، دلالان نگران!

دستفروشان دلار كه از صبح امروز، هر دلار آمریکا را به قیمت ۸ هزار تومان خریداری می‌کردند تا آنکه بر تابلوی برخی صرافی‌ها رقم ۱۳۲۰۰ برای خرید هر دلار نقش بست، قیمت خرید خود را بالا بردند.

عجیب تر این است كه برخی صرافی ها با تعیین قیمت دلار در كانال ۱۳۰۰۰ تومانی، در مقابل كاهش قیمت دلار به ۸۰۰۰ تومان که ساعتی پیش ررخ داده بود، صف آرایی و مقاومت می کنند.

خط ویژه از میرداماد تا فردوسی

⁣جلسه همتی با اقتصاددانان نیز برای ورود به بازار ارز و ضرورت ریزش نرخ ارز غیررسمی نیز برپا شد؛ تداوم تدبیرهای جاری برای مدیریت شبکه عرضه ارز با هدف جلوگیری از التهابات مقطعی، ضرورت ریزش نرخ ارز غیر رسمی، ورود بیشتر بانک مرکزی به بازار غیر رسمی ارز، هماهنگی سیاست های داخلی و خارجی، اهمیت سامانه نیما و ضرورت رفع مشکلات آن و هدفمند کردن تخصیص ارز برای واردات بررسی صادرات غیر نفتی و آثار انتظاری آن و ضروت تقویت ذخایر ارزی از موضوعات مطرح شده دراین جلسه بود.

دلاری که سرگردان کوچه‌های بن‌بست شد!

سقوط آزاد دلار در یک چشم بهم زدن به همان روش دلالان اما اینبار برعکس!

دلارهای خانگی از ترس ریزش بیشتر، سرگردان در خیابان‌های سراسر کشور پیش رفته است.

پاستور هم ارزی شد

ازدولتی‌ها خبر رسیده که جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور و با حضور سران قوا امروز برگزار و در ادامه بررسی اختیارات مورد نیاز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورد بازار ارز و پول تصویب شد.

در این جلسه مصوب شد تا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز به انتشار اوراق مشارکت ارزی – ریالی باشد.

بر اساس این مصوبه؛ بانک مرکزی موظف است تمهیدات و تسهیلات لازم را برای خرید و فروش فوری ارز حاصل از صادرات پتروشیمی و فولاد و دیگر محصولات صادراتی که توسط صادر کنندگان عرضه می شود، در بازار ثانویه ارز فراهم نماید.

شیرخام، درنده شد

طلای سفید لبنی‌ها حتی با  قیمت زیر 2100 تومان در هیچ جای ایران در اختیار کارخانه‌ها قرار نمی‌گیرد و دامداران با مصوبه سازمان حمایت، موشک‌بازی می‌کنند.

صنایع لبنی در بورس جزو واحدهای ورشکسته به حساب می‌آیند که روزبه‌روز در حال بدتر شدن هستند اما گاودارها شیر خود را با دلار گران دوشیده‌اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر