بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
نماینده مردم اندیمشک گفت: یکی از مزایای استفاده از کارت سوخت افزایش شفافیت اطلاعات در حوزه‌های سوخت و حمل‌ونقل است به گونه ای که کارت هوشمند سوخت، بازار عرضه و تقاضای بنزین را شفاف می‌کند.
کد خبر : ۱۸۰۹۰۶

به گزارش بورس نیوز، فریدون حسنوند با اشاره به احتمال استفاده مجدد از کارت سوخت‌های شخصی، گفت: یکی از مزایای استفاده از کارت سوخت افزایش شفافیت اطلاعات در حوزه‌های سوخت و حمل‌ونقل است به گونه ای که کارت هوشمند سوخت، بازار عرضه و تقاضای بنزین را شفاف می‌کند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استفاده از کارت سوخت مانع مهمی بر سر راه قاچاق بنزین ایجاد و موجب کاهش آن می‌شود، افزود: کارت هوشمند سوخت بانک به روزی از اطلاعات خودروها و میزان مصرف آنها برای دولت فراهم کرده و سبب می‌شود آمار و اطلاعات مناسب و دقیقی درباره میزان و نحوه مصرف بنزین خودروهای شخصی و عمومی در اختیار وزارت نفتقرار گیرد.

تفاوت فاحش قیمت بنزین داخلی با قیمت کشورهای همسایه

وی ادامه داد: با توجه به تفاوت قابل توجه قیمت داخلی بنزین با قیمت اینفرآورده نفتی در کشورهای همسایه، استفاده مجدد از کارت سوخت از رواج مجدد قاچاق به خصوص قاچاق سازمان‌یافته این فرآورده نفتی جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم اندیمشک در خانه ملت، با اشاره به الزام مجلس به دولت برای استفاده خودروها از کارت سوخت، اظهار کرد:فرآورده‌های نفتی و به‌ ویژه بنزین در ایران بدون ابزارهای کنترلی مصرف می‌شود و برخی افراد نیز هیچ تلاشی برای صرفه‌‌جویی ندارند، لذا استفاده از کارت هوشمند سوخت برای مدیریت مصرف سوخت می‌تواند روشی موثر برای مهار مصرف این فرآورده باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر