بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
سودجویان در چند ماه اخیر اقدامات بسیاری در جهت احتکار لاستیک خودروهای سبک و سنگین صورت داده اند.
کد خبر : ۱۸۰۹۰۸

به گزارش بورس نیوز، سید احسن علوی با انتقاد از افزایش قیمت لاستیک خودروهای سنگین و سبک، گفت: متأسفانه افزایش قیمت‌ها تبعا به علت افزایش چشمگیر نرخ ارز در کشور بوده و قطعا قیمت این محصولات طی هفته‌های آتی باید کاهش معناداری پیدا کند.

معضل احتکار یکی از عوامل تشدید چشمگیر قیمت لاستیک

نماینده مردم سنندج و دیواندره در خانه ملت، معضل احتکار را یکی از عوامل تشدید چشمگیر قیمت لاستیک دانست و گفت: متأسفانه سودجویان در چند ماه اخیر اقدامات بسیاری در جهت احتکار لاستیک خودروهای سبک و سنگین صورت داده اند، البته بخشی از این انبارها توسط دستگاه‌های انتظامی و نظارتی کشف شده‌اند، اما دستگاه قضا باید برخورد ویژه‌ای با محتکران داشته باشد.

طراحی سامانه افق برای بررسی دقیق واردات و توزیع لاستیک در کشور

علوی با اشاره طراحی سامانه افق برای بررسی دقیق واردات و توزیع لاستیک در کشور، گفت: عملیاتی شدن این سامانه کمک شایانی به توزیع عادلانه لاستیک در کشور می‌کند و قطعا شفاف‌سازی نظام خرید و توزیع می‌تواند از بروز دلال بازی در این حوزه جلوگیری کند.

ضرورت کاهش حداقل 45 درصدی قیمت لاستیک خودرو

وی بر ضرورت کاهش حداقل 45 درصدی قیمت لاستیک خودرو تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی قیمت لاستیک بر اساس ثبت سفارش‌های قبلی اعلام می‌شود، اما طی روزهای آتی با توجه به کاهش نرخ ارز، باید قیمت این محصولات کاهش بسیاری پیدا کند.

برخی از تجهیزات کامیون‌ها باید به قیمت قبل از گرانی‌ها برگردد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: حتی برخی از تجهیزات کامیون‌ها باید به قیمت قبل از گرانی‌ها برگردد، بنابر این در شرایط کنونی بالا بودن قیمت‌ها به هیچ وجه منطقی و امکان‌پذیر نیست.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در بحث کامیون داران نیز دولت باید کمک اعتباری را در قالب یارانه برای حمایت از این قشر در این مقطع زمانی اختصاص دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر