بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
مدیرعامل ايران‌ ياسا تايرورابر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

عاج تایرسازان در سراشیبی بورس، تیز نبود/موج نوسان منفی گریبان‌گیر تمام شرکت‌های تولیدی

متأسفانه بازر در ایران قابل پیش‌بینی نیست یعنی امروز شاخص منفی و فردا مثبت می‌شود بنابراین تنها می‌توانیم به آینده امیدوار بود.
کد خبر : ۱۸۰۹۱۷

به گزارش بورس‌نیوز، از روز گذشته به دلیل برخی اتفاقات و حواشی به وجود آمده در بازار، شاخص کلی بورس افت شدیدی پیدا کرد و قرمز شد.

بسیاری از کارشناسان بروز این اتفاق را به دلیل اخبار نادرستی دانستند که در فضای مجازی منتشرشده اما؛ دلیل آن هر چه باشد، پس از گذشت 24 ساعت هنوز شاخص‌ها مثبت نشده و این نشان‌دهنده حل نشدن مشکل یا مشکلات بازار است.

شرکت "ایران یاسا تایر" با نماد «پاسا»، از مجموعه‌های فعال صنعت تایرسازی و عضو بورس است که در روز گذشته از اتفاقاتی که در شاخص کلی بورس افتاد، تأثیر گرفت.

در روز جاری و تا ساعت 12 سهام این شرکت در بازه قیمتی هر سهم 2282 تا 2297 خریدوفروش شده و مجموع خریداران این سهام 266 فرد حقیقی و فروشندگان سهام نیز 238 فرد حقیقی و یک مجموعه حقوقی بوده‌اند.

حجم معاملات امروز این شرکت 8 میلیون و 651 میلیون سهم به ارزش تقریبی 19 هزار میلیارد و 875 میلیون تومان بوده است.

ارسلان امتعلی مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز ضمن تائید اثرگذاری کاهش شاخص سهام در بازار بر هر سهم این مجموعه، گفت: کاهش کلی شاخص‌‌ها در بازارسرمایه مختص به یک شرکت و صنعت نبوده بلکه تمامی بورسی‌ها از سقوط شاخص کل متضرر شدند بنابراین برای ایران‌یاسا نیز استثنایی وجود نداشت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی پذیری در اقتصاد کشور بخاطر نبود ثبات اقتصادی سخت و غیرممکن شده زیرا اتفاقاتی که باعث منفی شدن شاخص‌ها در روز گذشته شد، فردا کاملاً برعکس شده و شاید شاخص‌ها دوباره سبز شوند.

مدیرعامل ایران یاسا تأکید کرد: به‌هرحال روز گذشته قیمت سهام روند نزولی به خود گرفته و طبیعی است که این کاهش چندان بی‌تأثیر در مجموعه‌های اقتصادی نبوده اما این شرکت فعالیت‌های تولیدی خود بدون در نظر گرفتن حواشی بورس و محیط کسب‌وکار ادامه می‌دهد.

وی در مورد تأثیر این اتفاقات در ضرر و زیان سهامداران گفت: همان‌طور که گفتم فعلا نمی‌توان به‌صورت قطعی حکمی برای متضرر شدن سهامداران صادر کرد زیرا اتفاقات یک‌روزه در چنین محیط کسب‌وکاری عاملی برای مقایسه نبوده و شاید فردا ورق به نفع سهامداران برگردد بنابراین نمی‌توان در مورد ضرر سهامدار حرف زد؛ کاهش‌ها و افزایش‌های به این سبک در بازارسرمایه چیزی را ثابت نمی‌کند و باید منتظر آینده بود.

مصاحبه از محمد علی رفیعی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر