بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

اصلاح سهم‌ها باید در رگ‌های بورس تزریق می‌شد/ ترس و هیجان از ورود سرمایه به بازار

کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل افزایش نرخ ارز برخی سهم ها رشد بی سابقه ای را تجربه کردند بنابراین نیاز به اصلاح داشتند که در 2 روز گذشته در این مسیر قرار گرفته و متعادل شدند.
کد خبر : ۱۸۱۲۱۴

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بازار سرمایه در چندروز گذشته به دلایل مختلفی قرمز پوش بود اما از روزگذشته بازهم جامه سبزرنگ به تن کرد امروز نیز تعداد 3میلیارد و 320میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش یک هزار و 317میلیارد تومان در 165هزار نوبت در تالار شیشه ای معامله شد و شاخص بورس با رشد 168واحدی در ارتفاع 181هزار و 15واحد قرار گرفت.

در این خصوص کمال خانزاده کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: از سه شنبه هفته گذشته شاهد فروش های غیرعادی در بازار سرمایه بودیم ازسویی دیگر برخی سهم ها رشد بی سابقه ای را تجربه کردند و نیاز به اصلاح داشتند که در 2 روز گذشته در مسیر اصلاح قرار گرفته و متعادل شدند.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته برخی از سهم ها صف فروش داشتند، گفت: اما در مقابل برای جلوگیری از ورود سرمایه بیشتر به بازار ترسی ایجاد شد که این امر هیجانی را برای بازار به همراه آورد.

خانزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان بورس در جهت خروج از این وضعیت اقداماتی را انجام داده است، ادامه داد: حقوقی ها نیز حمایت های خوبی در این زمینه انجام داده اند به همین دلیل می توان گفت در هفته آینده فشار فروش در بازار کاهش خواهد یافت .

وی ادامه داد: وضعیت سهام بانک های تجارت و ملت باید با تسعیر ارز یا از طریق افزایش سرمایه بهبود یابد.

مدیرعامل کارگزاری ملل چشم انداز صنعت بانکداری در یک سال آینده را مثبت دانست و گفت: فعلا می توان گفت این گروه ها جای رشد بیشتری خواهند داشت و بازار باز هم برای سهم های پتروشیمی، فولادی و بانکی قیمت های بالاتری تعیین می کند اما در حال حاضر برخی جوسازی ها موانعی برای ورود نقدینگی سرگردان به بازار ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر