بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: با تلاش کارکنان این معاونت در نیمه نخست سال ٩٧، بیش از ۳ میلیون نفر کار بدون حادثه ثبت شد.
کد خبر : ۱۸۱۸۰۲

به گزارش بورس نیوز، یحیی رشیدی در گزارشی اعلام کرد: با تلاش کارکنان این معاونت در نیمه نخست سال ٩٧، بیش از ۳ میلیون نفر کار بدون حادثه ثبت شد.

وی به حوزه‌های کاری عملیات تولید اشاره کرد و گفت: کارآیی عملیات تولید در نیمه نخست امسال با توجه به تعمیرات اساسی سکوهای گازی، ٩٣ درصد بوده است.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس درباره عملکرد نیروگاه متمرکز پارس جنوبی هم توضیح داد: در این نیروگاه حدود یک میلیون و ٦٠٠ هزار مگاوات برق تولید شده که از این مقدار ٢٤٦ هزار مگاوات ساعت برق به شبکه سراسری ارسال شده و بقیه به مصارف پالایشگاه‌های گازی مناطق یک و دو پارس جنوبی رسیده است.

به گفته رشیدی، در بخش تعمیرات عملیات تولید، ١٨٧ هزار و ١٥٢ نفر ساعت کارکرد در نیمه نخست امسال به ثبت رسیده است که از این میزان، ٥٠ هزار نفر ساعت کارکرد و ٧ هزار دستور کار مربوط به تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی و ١٣٦ هزار ساعت کارکرد و ٢٠ هزار و ٣٤٩ دستور کار نیز به تعمیرات روزانه اختصاص یافته است.

رشیدی با بیان این‌که در بخش خدمات فنی چاه‌ها، ٤٥ درصد از آزمایش‌های فنی سرچاهی، ٤٨ درصد از تعمیر تجهیزات سرچاهی و ٤٦ درصد از چاه‌پیمایی (از ٥٠ درصد نیمه نخست سال) محقق شده، تصریح کرد: در بخش خطوط لوله و تاسیسات مشترک عملیات نیز پیگرانی همه خطوط عملیات تولید پیش از تعمیرات اساسی در مدت یادشده پایان یافته است.

وی درباره دیگر فعالیت‌های معاونت عملیات و پشتیبانی گفت: راه‌اندازی سیستم CO۲ مربوط به LTR های سکوی فاز یک، تکمیل برق‌رسانی به سایت یک نفت و گاز پارس، تعمیر شیرهای ۱۸ اینچ در کارگاه عملیات با ساخت ابزار مخصوص تعمیر بال، تعمیرات اساسی ۳۳۰۰۰ ساعته واحد ۵ و ایستگاه پشتیبان گاز نیروگاه متمرکز، بازرسی بیرونی خطوط لوله دریایی ROV با پیشرفت حدود ۲۲درصد، تشکیل کمیته ساخت داخل و اقدام برای ساخت قطعات حساس و راهبردی، تهیه اسناد و مدارک لازم برای استقرار سیستم مدیریت یکپارچه خطوط لوله دریایی (PIMS) از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده معاونت عملیات و پشتیبانی از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر