بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
فعال صنعت بیمه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دغدغه کمتر شرکت‌های بیمه کوچک‌تر بابت تحریم‌ها

شرکت‌های کوچک بیمه داخلی معمولا ریسک‌های خود را در قالب بیمه‌های اتکایی به بیمه‌مرکزی یا بیمه ایران واگذار می‌کنند و نگرانی کمتری بابت تحریم‌ها و قطع مراودات تجاری با دنیا دارند.
کد خبر : ۱۸۱۸۹۵
به گزارش بورس‌نیوز، شرکت‌های بیمه در مدت اخیر رشد مطلوبی داشته‌اند. فارغ از بحث تراز ارزی مثبت که موجب جذابیت برخی سهم‌های این گروه شده، روند درآمد شرکت‌ها نیز افزایش بوده است.

سهم شرکت بیمه سرمد ازجمله سهم‌های موفق این مدت بوده که علاوه بر رشد قیمت سهم، سیر صعودی سودآوری را هم تجربه کرده، بااین‌حال نگرانی‌هایی نسبت به آسیب صنعت بیمه به سبب تحریم‌ها و عدم امکان واگذاری بیمه‌های اتکایی به خارج از کشور وجود دارد.

زهرا کرمی کارشناس بیمه‌های اتکایی شرکت بیمه سرمد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص تأثیر تحریم‌ها بر روند واگذاری پوشش‌های اتکایی بیان کرد: به‌هرحال تحریم‌ها موجب محدودیت ارتباط با شرکت‌های بیمه خارجی شده و باید بخش عمده قراردادهای اتکایی را به شرکت‌های داخلی واگذار کرد؛ البته چند شرکت بیمه خارجی هنوز همکاری خود را با صنعت بیمه‌ایران قطع نکرده‌اند.

وی افزود: در بحث قراردادهای اتکایی وضعیت شرکت‌های بیمه کوچک با شرکت‌های بزرگ متفاوت است؛ شرکت‌های کوچک بیمه داخلی معمولاً ریسک‌های خود را در قالب بیمه‌های اتکایی به بیمه مرکزی یا بیمه‌ایران واگذار می‌کنند و نگرانی کمتری بابت تحریم‌ها و قطع مراودات تجاری با دنیادارند.

این کارشناس صنعت بیمهضمن اینکه شرکت‌های کوچک ریسک‌های بزرگی هم نپذیرفته‌اند که بابت آن دغدغه‌ای داشته باشند. ولی طبیعتاً شرکت‌های بزرگ‌تر که توان مالی بیشتری دارند و ریسک‌های بزرگ‌تری هم پذیرفته‌اند، با محدودیت در واگذاری اتکایی به شرکت‌های خارجی ، مشکلات بیشتری متحمل خواهند شد.

کرمی در مورد وضعیت «و سرمد» در موردپذیرش اتکایی یا ریسک‌های احتمالی گفت: قبول قراردادهای اتکایی درگرو داشتن چند شرط ازجمله حداقل ۵ سال فعالیت شرکت‌های بیمه است و ازآنجاکه بیمه سرمد کمتر از ۵ سال سابقه فعالیت بیمه‌ای دارد، فعلاً امکان قبولی اتکایی را نداریم و ازاین‌رو، ریسکی هم بابت پوشش‌های اتکایی متوجه شرکت نیست. ضمن اینکه تحریم‌ها تأثیر کمتری بر روند فعالیت شرکت خواهد داشت. واگذاری اتکایی نیز حتی‌الامکان به شرکت‌های داخلی واگذار می‌شود تا در صورت بروز حادثه، راحت‌تر بتوان خسارات را دریافت کرد.

وی اضافه کرد: فعالیت شرکت به روال عادی در جریان است و تحریم‌ها خللی درروند فعالیت «و سرمد» ایجاد نکرده است.

وی در خاتمه گفت: از بین رشته‌های بیمه‌ای، بیشترین خسارت پرداختی مربوط به بیمه‌های درمانی (بیمه‌های تکمیلی درمان) است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر