بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
علی محمد بساق زاده مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایرانما اظهار داشت:از سال 81 تاکنون تعداد مجتمع های پتروشیمی پلیمری از 4 به 27 مورد رسیده است که چنین رشدی بیانگر اهمیت صنایع پلاستیک در جهت نیاز داخل و همچنین صادرات است.
کد خبر : ۱۸۱۹۰۴
به گزارش بورس نیوز، در حال حاضر تولید محصولات پلیمری در ایران نسبت به یک دهه واندی سال پیش رشدی 10 برابری داشته که این موضوع نشان دهنده اهمیت  وجایگاه صنایع پایین دست پتروشیمی و پلاستیک در کشور است.
علی محمد بساق زاده مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایرانما اظهار داشت:از سال 81 تاکنون تعداد مجتمع های پتروشیمی پلیمری از 4 به 27 مورد رسیده است که چنین رشدی بیانگر اهمیت صنایع پلاستیک در جهت نیاز داخل و همچنین صادرات است.
وی رشد تولید و مصرف محصولات پلیمری در ایران و جهان را امری انکار ناپذیر خواند و گفت: با توجه به این‌که صنعت پتروشیمی یکی از صنایعی است که با همه نیازهای جامعه اعم از صنایع مختلف همچون خودروسازی، هواپیمایی و همچنین خانوارها مرتبط است، برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها می تواند توسعه در حوزه پتروشیمی و صنایع پایین دست را تسریع کند.
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این‌که در بسیاری از محصولات خانگی، فلزات حذف و محصولات پلاستیک و پتروشیمی جایگزین شده است، گفت: در صنعت خودروسازی سعی شده به دلیل سبک بودن، هزینه کمتر و مولفه کیفیت مصرف پلاستیک افزایش یابد و این نیز یک دلیل دیگر بر افزایش مصرف پلاستیک در ایران است.
وی همچنین با اشاره به وضعیت بازار بیان کرد:امسال بنابرآمار، مصرف  برخی از انواع مواد مورد نیاز حدود۲ تا ۳ برابرافزایش پیدا کرده است اما همه این مواد به خط تولید نمی رود و بنظر می رسد باید در این زمینه اقدامات جدی تری را مدنظر قرار داد تا مصرف کنندگان غیر تولیدی از تولیدکنندگان واقعی تمیز داده شوند.
وی اضافه کرد: با توجه به پیشرفت سریع فناوری در این صنعت و همچنین تنوع نیازهای مرتبط با صنعت پلاستیک، رویدادهای نمایشگاهی و نشست ها و سمینارهای تخصصی می تواند فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و دانش فنی بین متخصصان و فعالان صنعت پلاستیک باشد تا بدینوسیله توان داخلی کشور در این صنعت روز به روز افزایش یابد.
بساق زاده همچنین تاکید کرد:تعامل بین بخش های بالادستی و پایین دستی پتروشیمی می تواند موجب رشد و ارتقا تولید در صنایع پلاستیک شود و تامین به موقع خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی وسرمایه گذاری برای متنوع سازی محصولات تولیدی در این بخش می تواند زمینه را برای تکمیل زنجیره ارزش و افزایش کارایی بخش های فعال در صنایع تکمیلی را فراهم سازد.
این مقام مسئول همچنین بیان کرد: هم اینک عسلویه و ماهشهر به عنوان دو قطب بزرگ تولید محصولات پتروشیمی در کشور فعال هستند و تامین نیاز واحدهای پایین دستی را به عهده دارند  و در صورتی که طرح های توسعه ای در این دومنطقه اجرایی شود ، حاصل این رویکرد تاثیری عمیق بر صنایع پایین دست پتروشیمی و تامین نیاز واحدهای مربوطه  ایجاد خواهد کرد.
گفتنی است: قرار است همايش معرفی تعاونی های توزیعی و میزان بازار توزیع این تعاونی ها و نقش تعاونی های توزیعی در اقتصاد مقاومتی و سطح صادرات معرفی تعاونی های توزیع در حوزه پترشيمي ۲۵ مهر ماه در سالن حافظ، مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شود
علاقه‌مندان به شرکت در همایش می‌توانند جهت اطلاعات ثبت‌نام با شماره تلفن ۸۸۱۷۵۳۶۹ تماس بگیرند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر اجرای شرکت تعاونی صنایع پلاستیک استان تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

چالش‌ بی‌انتها در صنعت پلاستیک / دسترسی به مواداولیه در دورباطل تامین

ارسال نظر