بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
مدیر کل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نام خلیج‌فارس توسط سازمان جهانی مالکیت فکری که یکی از سازمان های زیر نظر سازمان ملل به شمار می‌رود ثبت شده و از این پس این خلیج تنها به این نام در جهان شناخته می‌شود.
کد خبر : ۱۸۱۹۹۵

به گزارش بورس نیوز، سیدمهدی صالحی ضمن بیان این نکته گفت: نام خلیج‌فارس توسط سازمان جهانی مالکیت فکری که یکی از سازمان های زیر نظر سازمان ملل به شمار می‌رود ثبت شده و بر اساس این سند، از این پس این خلیج تنها به این نام در جهان شناخته می‌شود و هیچ کشوری اجازه ندارد آن را به نام دیگری نامگذاری کند.

به گفته صالحی این اقدام توسط دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در معاونت آموزش و پژوهش این سازمان انجام گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به ثبت ٦ محصول استراتژیک و صادراتی دیگر در این سازمان اظهارکرد: علاوه بر این، محصولات صادراتی و استراتژیک با عناوین سنگ تراورتن محلات، انجیر فارس، زعفران قائنات، گز اصفهان و بلداجی و کشمش ملایر در سازمان جهانی مالکیت فکری به ثبت جهانی رسیده است.

مدیر کل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از رتبه چهارم ایران از نظر ثبت جهانی محصولات در این سازمان خبر داد و گفت: تاکنون 60 محصول و کالای صنعتی و معدنی در سازمان WIPO توسط ایران به ثبت رسیده‌است که تعداد این محصولات ایران را از این لحاظ در رتبه چهارم قرار می‌دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر