بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
مقایسه ساختاری بین سه شرکت فعال در گروه اطلاعات و ارتباطات نتایج جالب توجهی را به معرض نمایش می گذارد و جنگ قدرت را در این گروه نشان می دهد.
کد خبر : ۱۸۲۰۳۳
به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (ABSIM) بورس نیوز، «های وب»، «مبین وان کیش» و «آتیه داده پرداز» سه شرکت حاضر در بورس تهران هستند که در زمینه ارائه خدمات ارزش افزوده و ارتباطات فعالیت می کنند.
«های وب»، «اپرداز» یا «اوان» کدام یک

بررسی تحلیل فاصله ساختار فروش بین این سه شرکت نشان می دهد که «های وب» لیدر این گروه است و نقش مادر را برای باقی شرکت ها ایفا می کند و «اوان» به عنوان فرزند کوچک خانواده شناخته می شود.

«های وب»، «اپرداز» یا «اوان» کدام یک

در این گروه، «های وب» با 66 درصد، بالاترین میزان حاشیه سود ناخالص را دارد و پس از آن، «اپرداز» با 21 درصد و «اوان» با 17 درصد قرار دارد. اما در انتها، این «اپرداز» است که حاشیه سود خالص بالاتری برای خود رقم زده است؛ چرا که «های وب» بر خلاف دو شرکت دیگر، تسهیلات مالی دریافت کرده و هزینه های مالی نسبتا سنگینی را تحمل می کند. همین امر عاملی شد تا جایگاه نخست خود را از منظر حاشیه سود به «اپرداز» واگذار کند.

«های وب»، «اپرداز» یا «اوان» کدام یک

در بحث هزینه های عمومی و اداری که غالبا شامل هزینه حقوق و دستمزد می شود، «های وب» با در اختیار داشتن 157 نیروی کار، بالاترین رقم را دارد. 67 و 48 نفر به ترتیب در «اپرداز» و «اوان» مشغول به فعالیت هستند.

اما به سراغ هزینه های مالی می رویم؛ جایی که «های وب» طبق آخرین گزارش خود، 53 درصد سود عملیاتی خود را در چاه هزینه مالی ریخت. دو شرکت دیگر هیچ گونه تسهیلات مالی دریافت نکرده اند و به تبع، هزینه مالی در صورت های مالی سنگینی نمی کند.

«های وب»، «اپرداز» یا «اوان» کدام یک

دو شرکت «اوان» و «های وب» سرمایه گذاری چندانی انجام نداده اند و در این میان، تنها «اپرداز» با سرمایه گذاری در چند شرکت بورسی به همراه سود بانکی، توانسته رقمی را به عنوان درآمد سرمایه گذاری ها شناسایی کند که حدود 14 درصد مبلغ فروش در گزارش 6 ماهه 97 است.

با این اوصاف هر کدام از این سه شرکت ویژگی ها و امتیازات خاص خود را دارند، اما در حالی توجه اغلب سهامداران به «های وب» جلب شده که به نظر می رود «اپرداز» عملکرد بهتری را در زمینه مبلغ فروش، درآمد سرمایه گذاری ها و حاشیه سود خالص به نمایش می گذارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

کند شدن گردش نقدینگی در اقتصاد

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

رسوب پول در جریان سفته‌بازی سپرده‌های روزانه

ارسال نظر