بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از "بیمه شاخص عملکرد" خبر داد.
کد خبر : ۱۸۲۰۸۸

به گزارش بورس نیوز، خسرو شهبازی با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به اینکه بخش اعظمی از سطوح زیر کشت غلات استان کرمانشاه گندم دیم است بکارگیری بیمه شاخص عملکرد در این اراضی در دستورکار قرار گرفته تا بتوان از کشاورزان در برابر آسیب از نظر مالی حمایت نمود.

شهبازی خاطرنشان کرد: عملکرد مزارع برای هر شهرستان تا میزان مشخصی از تولید تعیین‌شده و بر اساس آن تولید اراضی بیمه شاخص عملکرد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیمه شاخص عملکرد یک طرح جدید برای جبران خسارت به کشاورزان اراضی گندم دیم استان است تصریح کرد: کشاورزان عزیز با استقبال از طرح یادشده زمینه پایداری طرح را در سالهای آتی برای اراضی دیم و متعاقب آن سایر غلات و حبوبات از قبیل جو و نخود فراهم خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در طرح بیمه شاخص عملکرد، تولید مزرعه در هکتار توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی تضمین شده و اگر عملکرد به زیر حد مشخص شده برسدصندوق بیمه به کشاورز غرامت پرداخت می‌کند.

شهبازی افزود: میزان پرداخت غرامت به میزان کاهش عملکرد تا سطح معین شده تولید توسط صندوق بیمه تعیین می‌شود.

شهبازی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در شهرستان سنقر و کلیایی حداقل تولید ۱۲۵۰ کیلوگرم در هکتار برای گندم دیم شهرستان در نظر گرفته می‌شود که اگر میزان تولید گندم دیم کشاورز به زیر این عدد برسد صندوق بیمه به میزان کاهش تولید تا ۱۲۵۰ کیلوگرم به کشاورز خسارت دیده غرامت خسارت پرداخت خواهد کرد.

شهبازی با اشاره به اینکه تعیین میزان تولید مشخص‌شده برای بیمه شاخص تولید هر شهرستان با شهرستانهای دیگر متفاوت خواهد بود تصریح کرد: میزان تولید تعیین‌شده هر شهرستان برای بیمه تضمین تولید برای هر شهرستان تعیین و بر اساس آن غرامت و مابه‌التفاوت تولید و میزان کاهش تولید محاسبه می‌شود.

شهبازی گفت: به کشاورزان عزیز استان کرمانشاه توصیه می‌شود با توجه به اینکه کشاورزی همواره ریسک‌پذیر بوده و در معرض خسارتهای آب و هوایی و حوادث غیر مترقبه قرار دارد حتما محصولات کشاورزی خود را بیمه نمایند زیرا تنها راه کمک به آنها بیمه محصولات کشاورزی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر