بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
محموله‌های نفتی تکی خاورمیانه پس از این که تولیدکنندگان این منطقه، عرضه خود را برای جایگزینی نفت ایران افزایش دادند و بلایای طبیعی در ژاپن به تقاضای این کشور آسیب زد، به قیمت ارزان‌تری معامله می‌شوند.
کد خبر : ۱۸۲۰۹۱
به گزارش بورس نیوز، منابع صنعتی به رویترز اظهار کردند این بازار ماه جاری برای محموله‌هایی که در دسامبر بارگیری می‌شوند به یکباره ضعیف شد و اکثر گریدها از نفت سبک موربان ابوظبی گرفته تا لند و مارین قطر، نسبت به قیمتهای تعیین شده ارزان‌تر معامله می‌شوند.

روند مذکور برخلاف ماه گذشته است که نرخ محموله‌های نوامبر به دلیل کاهش خرید نفت از ایران در آستانه بازگشت تحریمهای آمریکا، گران شده بود.

عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی پس از اینکه اوپک و روسیه متعهد شدند تولیدشان را برای حفظ ثبات بازار افزایش دهند، صادراتشان به آسیا را افزایش دادند.

به گفته یک معامله‌گر در یک پالایشگاه آسیای شمالی، پالایشگاه‌ها ماه گذشته خواستار افزایش خرید نفت از عربستان شدند که علت افزایش عرضه این کشور در ماه جاری را مشخص می‌کند.

این منابع آگاه همچنین اظهار کردند آرامکوی عربستان عرضه گرید "عرب اکسترا لایت" را به برخی از پالایشگاه‌ها در شمال آسیا افزایش داده‌اند.

منابع آگاه پیش‌تر به رویترز گفته بودند آرامکو چهار میلیون بشکه نفت اضافی به خریداران در هند خواهد فروخت. آرامکو معمولا درباره مبادلات تجاری اظهارنظر نمی‌کند.

شرکت ملی نفت ابوظبی و شرکت نفت کویت نیز گریدهای نفتی جدیدی عرضه کرده‌اند که حدود ۱۷۰ هزار بشکه در روز به عرضه نفت سبک خواهد افزود.

یک معامله‌گر دیگر گفت: عرضه نفت سبک شامل عرب اکسترا لایت، گریدهای ادنوک و سی پی سی بلند قزاقستان، فراوان است.

با وجود عرضه بالا، تقاضا برای محموله‌های نفتی تک در آسیا کمتر از حد انتظار بوده زیرا تقاضا از سوی پالایشگاه‌های ژاپنی به دلیل آسیب دیدن تاسیساتشان در طوفانها و زلزله سپتامبر و اکتبر، کمتر بوده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر