بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
مدیر پذیرش و بازاریابی بورس انرژی گفت: با پذیرش 18 کالا در تابستان سال جاری مجموع کالاهای پذیرش شده در بازار فیزیکی بورس انرژی از ابتدای سال جاری تا کنون به 31 کالا رسید.
کد خبر : ۱۸۲۱۳۲

به گزارش بورس نیوز، حسین حسنقلی پور مدیر پذیرش و بازاریابی بورس انرژی با بیان اینکه مجموع کالاهای پذیرش شده در بازار فیزیکی بورس انرژی از ابتدای سال جاری تا کنون به 31 کالا رسیده است، گفت: از این تعداد 1 نیروگاه در تابلو برق و 30 کالا در تابلو نفت و گاز و سایر حامل های انرژی بازار هیدروکربوری بورس انرژی پذیرش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری شرکت معماران تجارت آفتاب با پذیرش و عرضه 4 گرید هیدروکربن سبک و یک گرید هیدرو کربن سنگین به جمع عرضه کنندگان بازار فیزیکی بورس انرژی پیوست.

حسنقلی پور ادامه داد: همچنین شرکت های پتروشیمی امیرکبیر با پذیرش محصولات برش سنگین نفتالین دار و بنزین پیرولیز و پتروشیمی بیستون با پذیرش حلال های 502، 503 و 402 در سال جاری به جمع عرضه کنندگان در بورس انرژی ایران پیوستند.

مدیر پذیرش و بازاریابی بورس انرژی افزود: شرکت پالایش نفت آبادان با پذیرش 8 کالای اتان پروپان، بوتان بوتن، پروپیلن، پنتان، حلال 410، سی او ، نفتا و نفتای سبک بیشترین تعداد پذیرش در سال جاری را داشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر کالاهای فوق، کالاهای نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره، بنزین، گاز مایع و بلندینگ نفتای شرکت پالایش نفت بندرعباس و حلال 404 و بلندینگ نفتای شرکت نفت ستاره خلیج فارس، نفتای سنگین شرکت پالایش نفت اصفهان، ریفورمیت شرکت پالایش نفت تبریز، بنزین پیرولیز پتروشیمی شازند اراک و هیدروکربن سبک حاصل از بلندینگ کد HHB9 شرکت ساینا شیمی بهشت از ابتدای سال جاری تا کنون در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران پذیرش شدند.

لازم به ذکر است ارزش بر آوردی معاملات کالاهای پذیرش شده در سال 97 بر اساس میزان تعهد عرضه سالانه ارائه شده توسط شرکت‌های متقاضی، بالغ بر 55 هزار میلیارد ریال بوده که این امر نشان دهنده پتانسیل زیاد در زمینه توسعه و رشد حجم معاملات بورس کالا در آینده بوده که با رعایت حداقل تعهد عرضه ارائه شده توسط شرکت‌های متقاضی و عرضه های مستمر امیدواریم شاهد رشد فزاینده حجم معاملات باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ابعاد تخلف احتمالی در ناحیه سروان استان سیستان بلوچستان بررسی می‌شود

اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کردستان گفت:

سوخت‌رسانی زمستانی به موقع در کردستان

ارسال نظر