بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
رئیس اتاق آبادان گفت: تنش‌های صادراتی که عموما بر معیشت مردم تاثیرگزار بوده، ناشی از نوعی دوری بین بخش خصوصی اقتصاد و نهادهای دولتی دخیل در امر تولید و صادرات است.
کد خبر : ۱۸۲۱۷۸

به گزارش بورس نیوز، مسعود خیاط‌‌ زاده  اظهار کرد: تنش‌های صادراتی که عموما بر معیشت مردم تاثیرگزار بوده، ناشی از نوعی دوری بین بخش خصوصی اقتصاد و نهادهای دولتی دخیل در امر تولید و صادرات است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان ضمن تاکید بر لزوم تقویت گفتمان بین بخشی دولت با بخش خصوصی، آن را تنها راه توسعه همه جانبه اقتصاد ملی دانست.

مسعود خیاط‌‌ زاده گفت: این روزها تنش‌های صادراتی که عموما بر معیشت مردم تاثیرگزار بوده ناشی از نوعی دوری بین بخش خصوصی اقتصاد و نهادهای دولتی دخیل در امر تولید و صادرات است.

وی افزود: وجود انبوه دستورالعمل‌های بعضا خلق‌الساعه از سوی سازمان‌هایی نظیر گمرک و وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت و معدن و تجارت، عرصه را بر تولیدکنندگان و صادرکنندگان تنگ کرده و موضوع مهمی چون سپرده‌گذاری ارزی را به حاشیه رانده است.

خیاط‌‌ زاده گفت: آیا وقت آن نرسیده که گفتمان بین دو بخش خصوصی و دولتی، روندی جدی و با خروجی خرد جمعی داشته باشد؟ به نظر می رسد یادآوری نشانی‌های قانونی برای بایدهای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اثر خود را از دست داده و جز تکرار مکررات عاید دیگری ندارد. موضوعی که جز برشمردن نتایج عملی آن و به شهادت آمار و اسناد، درباره آن حرف زدن، راه به جایی نخواهد برد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر