بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
وزیر پیشنهادی وزارت صمت گفت: در دوره جدید تحریم‌ها بدون شک باید تلاش کرد تا اقتصاد مردمی داشته باشیم و تجربه این کار را داریم و این اصل را قطعا به عنوان مبنا برای کار در وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار خواهیم داد.
کد خبر : ۱۸۲۲۰۱

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی اظهارکرد: در دوره جدید تحریم‌ها بدون شک باید تلاش کرد تا اقتصاد مردمی داشته باشیم و تجربه این کار را داریم و این اصل را قطعا به عنوان مبنا برای کار در وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار خواهیم داد.

رحمانی بر لزوم تشکیل اتاق‌های فکر تاکید کرد و افزود؛ تشکیل اتاق‌های فکر در حوزهای اصلی و بخش خصوصی برای استفاده از نقطه‌نظرات آنان در تصمیمات اساسی با حضور حقیقی و حقوقی این تشکل‌ها ضرورت دارد و مجلس نیز علاوه بر نقش قانونگذاری نقش مشورتی در کمیسیون‌ها دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گستره عظیمی از شاغلین در این بخش فعال هستندو بیش از ۱۰ میلیون نفر شاغل در این حوزه داریم که باید توجه بیشتری را به این بخش داشته باشیم.

رحمانی اظهار کرد: در حال حاضر اساس و راهکار اصلی مشکلات در تولید مولد است و در شرایط امروز باید یکی از محورها و اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت کمک به واحدهای تولیدی باشد تا از تعطیلی برخی از این واحدها به دلیل مشکلات جلوگیری شود.

وی بیان کرد: باید موقعیت‌های موجود را به فرصت تبدیل کنیم و سایر بخش‌ها نیز باید به کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت بیایند.

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت واحدهای تولید بسیار مهم است و امسال نیاز نقدینگی واحدهای تولید چندین برابر شده و کار را برایشان سخت کرده است و تمام جهت‌گیری‌های وزارتخانه باید در راستای تامین نیاز واحدهای تولیدی باشد .

وی افزود: باید از ظرفیت صادرات واحدهای تولیدی استفاده کنیم و در این‌خصوص تعاونی‌ها و اتاق تعاون نقش موثری را می‌تواند ایفا کند .

رحمانی همچنین بر لزوم موقعیت بازارچه‌های مرزی تاکید کرد، و اظهار کرد: تقویت بازارچه‌های مرزی در شرایط تحریم می‌تواند کمک موثری به صادرات داشته باشد و باید برای رشد صادراتی کشور برنامه بلندمدت و برون‌رفت از مشکلات مقطعی برنامه کوتاه مدت داشته باشیم و نقشه راه تبیین کنیم .

وی افزود: در حوزه تنظیم بازار و کنترل شرایط نیز باید تلاش کنیم و در این زمینه اتاق تعاون و اتاق اصناف می‌توانند همکاری‌های خوبی را داشته باشند.

رحمانی در خصوص تقویت فضای کسب و کار گفت: سپردن کار به تشکل‌ها و تفحیض اختیار به بخش خصوصی در اولویت کار وزارت صنعت ،معدن و تجارت خواهد بود و از توان عظیم تشکل‌ها و بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فعال بخش تعاونی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

عقب‌گرد بخش تعاون در اقتصاد ایران / کاهش اعتماد عمومی به تعاونی‌ها

در راستای‌کنترل و تنظیم بازار؛

دوهزار شکایت مردمی استان همدان

یوسف نژاد در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت؛

رحمانی نیاز به آموزش برای آشنایی با مسائل وزارت صمت ندارد

ارسال نظر