بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
قیمت طلا روز چهارشنبه تحت تاثیر تنش‌های اقتصادی و سیاسی جهانی که تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرد روند افزایشی روز گذشته را دنبال کرد و بالا رفت.
کد خبر : ۱۸۲۲۲۴
به گزارش بورس نیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۳۱.۸۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه تا مرز ۱۲۳۹.۶۸ دلار پیش رفته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۳۴.۷ دلار رسید.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، طلا از ضعف بازارهای سهام، پوشش کوتاه‌مدت و افزایش ریسک‌گریزی سود برده و در بحبوحه ریسک‌گریزی و ریسک ژئوپلیتیکی، ممکن است افزایش قیمت بیشتری پیدا کند.

بازارهای سهام جهانی هفته جاری به دلیل نگرانی‌ها نسبت به درآمدهای آمریکا، مشکلات مالی دولت ایتالیا، تنش‌های تجاری و افزایش فشار بر عربستان سعودی بر سر قتل یک خبرنگار منتقد دولت، افت شدیدی را متحمل شدند.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، ضعف بازارهای سهام آمریکا به جذابیت دلار به عنوان دارایی مطمئن لطمه زده و به نفع طلا شده است.

طلا که به دلار معامله می‌شود در شرایط ابهام سیاسی و اقتصادی به عنوان دارایی مطمئن با افزایش تقاضای خرید روبه‌رو می‌شود. با این حال طلا امسال که سرمایه‌گذاران در واکنش به جنگ تجاری آمریکا و چین، خرید دلار را ترجیح دادند از بالاترین رکورد خود که در آوریل به ثبت رساند، حدود ۱۰ درصد سقوط کرده است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در سطح ۱۲۳۸ دلار را بیازماید و شکسته‌ شدن قیمت مذکور به افزایش قیمت طلا تا مرز ۱۲۵۲ تا ۱۲۶۳ دلار منجر خواهد شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری، به ۱۴.۷۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۲۸.۲۴ دلار رسید.   هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۱۳۹.۵۰ دلار رسید. این فلز روز گذشته تا مرز ۱۱۵۰.۵۰ دلار پیش رفته بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر