بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
کد خبر : ۱۸۲۴۱۹

به گزارش بورس نیوز، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

الکساندر لووویچ، مدیر ارشد شرکت ولوو در کانادا در نشستی که برخی از نمایندگان شرکت‌های خودروسازی برتر جهان گرد هم آمده بودند، اظهار کرد که دولت‌های مختلف موظف خواهند بود در راستای توسعه فناوری‌های مربوط به خودروهای برقی و الکتریکی رویکرد و راه و روش ثابت و یکسانی را اتخاذ کرده و در پیش بگیرند تا زیرساخت‌های مربوطه نیز با سرعت بیشتری ساخته و ایجاد شوند.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد همانطور که در کشور نروژ سیاست‌های دولت موجب شده است استقبال از خودروهای برقی و وسائل نقلیه الکترونیکی بی‌نظیر و بی‌سابقه باشد و بازار فروش این محصولات در این کشور رو به رشد گزارش شده است، باید سایر کشورهای دیگر نیز چنین اقدام مشابهی را انجام دهند و با اتخاذ استراتژی و سیاست‌های یکسان و ثابت به ارتقای فناوری تولید و توسعه خودروهای برقی بپردازند.

یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های لازم برای توسعه وسائل نقلیه برقی در جهان، ساخت و ایجاد ایستگاههای شارژ این خودروهاست.

سال گذشته بود که خودروهای برقی از حالت غیرقابل استفاده‌ای که در نمایشگاههای علم و فناوری خارج شد و به بازارهای جهانی فروش خودرو راه پیدا کرد به گونه‌ای که تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو، پیش‌بینی کرده بودند که سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، سال شکوفایی خودروهای برقی و الکتریکی است.

یکی دیگر از افرادی که در این نشست سخنرانی کرد، ژونی پایوا، نماینده شرکت نیسان موتورز ژاپن در کانادا بود که در خصوص لزوم اتخاذ سیاست‌های ثابت و یکسان سخن گفت و تاکید کرد که تنها راه توسعه وسائل نقلیه برقی در جهان همین مساله است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر