بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با برنامه‌های راهبردی و نیزحمایت‌هایی که دولت در موضوع تولید داخل و صادارت دارد شرایطی فراهم شده تا تجار خارجی بهتر با محصولات ایرانی آشنا شوند.
کد خبر : ۱۸۲۴۵۵

به گزارش بورس نیوز، ایرج حسن‌پور رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با برنامه‌های راهبردی و نیزحمایت‌هایی که دولت در موضوع تولید داخل و صادارت دارد شرایطی فراهم شده تا تجار خارجی بهتر با محصولات ایرانی آشنا شوند که همین امر باعث رونق صادرات شده است. البته نقش مجموعه‌های خصوصی همچون ایران اکسپو را نباید در معرفی کالای ایرانی به بازار جهانی و منطقه نادیده گرفت.

ایرج حسن‌پور در ادامه افزود: برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های صادرات ایرانی به منظور به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و استقابل بی نظیر تجار خارجی از آن، همه گویای این مسئله است که کالای ایرانی می‌تواند در بازارهای جهانی نقش آفرینی کند.

وی بیان کرد: در دروان قدیم داد و ستد به صورت سنتی بود و بازرگانان هیچ شناختی از هم نداشتند اما اکنون با برگزاری نمایشگاه‌های خارجی و سفر هیات‌های تجاری به کشورهای هدف باعث شد تا توان صادراتی ما افزایش پیدا کند و از حالت سنتی گذشته خارج شود و بتوانیم کالای خود را به بهترین شکل در معرض دید تجار خارجی قرار دهیم.

حسن‌پور تصریح کرد: در گذشته تجار ایرانی به وسیله واسطه‌ها سعی در مبادلات تجاری می‌کردند اما امروزه با فراهم شدن شرایط تجارت و برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی صادراتی،دست واسطه‌ها کوتاه شده و تجار به صورت مستقیم با هم در ارتباط هستند.

رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت:در بحث معرفی محصولات ایرانی قطعا برگزاری نمایشگاه‌ها بسیار مهم است چرا که در شرایط فعلی بحث تبلیغات یکی از ارکان اساسی برای فروش کالاها به حساب می‌آید. وی با ابراز تاسف از اینکه صادارت برخی از محصولات ایرانی علیرغم کیفیت بالا دارای بسته‌بندی مناسب نیستند گفت:در کشورهایی نظیر پاکستان و افعانستان صادرات کالا بر اساس فرهنگ کشورهای هدف صورت می‌گیرد و این امر باعث می‌شود تا ارزش افزوده بیشتری سهم آن‌ها شوند اما متاسفانه برخی ازکالاهای ما به صورت فله‌ای به کشورها صادر می‌شود.

وی بیان داشت:ما در کشور در تمامی زمینه‌ها ظرفیت خوبی را داریم و اگر به موضوع بسته‌بندی محصولات توجه شود قطعا کالاهای ایرانی می‌توانند جای پای خود را در بازار‌های صادارتی محکم‌تر نمایند و قطعا کشورهای دیگر برای عقد قرارداد خودشان پیش‌قدم خواهند شد.

وی تصریح کرد: ایران اکسپو که چند سالی است برگزار می‌شود و خوشبختانه با استقبال تجارکشورهای خارجی نیز مواجه شده نوید بسیار خوبی برای تولیدکنندگان داخلی برای نشان دادن محصولاتشان در آذر ماه امسال است .

وی به حمایت‌های دولتی اشاره و بیان کرد: تولیدکنندگان باید از طرف دولت با تخصیص یارانه تجارت حمایت شوند تا بتوانند دربازارهای صادراتی حرفی برای گفتن داشته باشند کما اینکه در بسیاری از کشورها به تولیدکنندگان یارانه ویژه پرداخت می‌شود.

این کارشناس صنعتی ادامه داد:با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی باید این مهم توسط دولت انجام گیرد تا تولیدکننده داخلی برای ایجاد بازارهای صادراتی تشویق شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر