بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
برگزاری نمایشگاه اکسپو 2018 در کشور، قدرت ایران در جذب تجار بزرگ جهان و عبور از تحریم های آمریکایی را نشان می دهد.
کد خبر : ۱۸۲۳۷۹

نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران نشان اقتدار صادرات جمهوری اسلامی ‏

به گزارش بورس نیوز، ترکيب اقتصاد بخصوص در حوزه صادرات در جهان امروز نشان از روند رو به افزايش سهم  این خدمات دارد و باید گفت که  امروز  صادرات یکی از مولفه های اقتصاد است. کالا، خدمات، سرمايه، نيروى انسانى و علم و فن‌آوري، فرهنگ و هر آنچه قابل انتقال باشد از مرزهاى ملى عبور و در موضوع دادوستد بين‌المللى واقع مى‌شود. در برنامه سوم و چهارم، توسعه صادرات به عنوان یک عنصر موثر و کلیدی در توسعه اقتصادی کشور محسوب شده و بر آمادگی زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی جهت به کارگیری استراتژی های صادراتی تاکید شده است.

در این میان یکی از مهمترین مولفه های رشد اقتصادی در تمامی حوزه ها معرفی کالاها، محصولات و خدمات در بستر نمایشگاهی است که این بستر می تواند آوردگاه مهمی برای تمامی کشورهای جهان که به نحوی در صدد انتقال صنعت خود به جامعه هدف خارج از مرزها را دارند است.

از این رو نمایشگاه های توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران یکی از فضاهایی است که می تواند رشد و بلوغ صنعت کشور را به رخ همگان بکشد که این خود زمینه ای است برای جهانی شدن در این برهه که تحریم های ظالمانه مستکبران غربی قلب اقتصاد ایران اسلامی را هدف قرار داده است .

ایران اکسپو تیرخلاص به تحریم ها از نگاه نمایندگان مجلس  

بر اساس این گزارش، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس در خصوص توجه ویژه به بخش صادرات و ارتقای سطح آن با بیان اینکه باید سیاست های اتخاذ شده در این حوزه چه در بخش قانون گذاری و چه در بخش اجرایی بیش از پیش تقویت شود گفت: صادرات‌غیرنفتی یکی از مولفه‌های مهم در سیاست حمایت از کالای ایرانی است از این رو  تولید کیفی می‌تواند صادرات را افزایش دهد و در مقابل فراهم کردن مقدمات برای صادرات بیشتر، زمینه‌ساز تولید بهتر و باکیفیت‌تر خواهد بود به نحوی که در این شرایط هم وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور بهبود و توسعه می‌یابد و هم تولید ملی جان می‌گیرد.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی  ایران اکسپو ۲۰۱۸ و تاثیر آن در تقویت بنیه اقتصادی کشور اظهار داشت: توجه ویژه به این حوزه میتواند دربالا بردن سطح صادرات غیر نفتی کشورموثربوده و زمینه ساز سرمایه گذاری ها و شناسایی و رفع نیاز های کسب و کارها شود خوشبختانه به دلیل تحریم غربی ها، فرصت های مناسبی برای نشان دادن عزم و اراده مسئولان و تجار به وجود آمده است.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: توجه به این مقوله همان حمایت از کالای ایرانی است چرا که افزایش توانمندی های خود و تقویت واحد های تولیدی می تواند علاوه بر اقتصاد کشور اثر بسزایی در گسترش فرهنگ اصیل ایرانی و همچنین همسو سازی کسب و کار ها با تکنولوژی روز داشته باشد.

وی تصریح کرد:  مسئولان برگزار کننده این نمایشگاه با تغییر زمان این نمایشگاه فرصت مناسبی را برای تمام صنایع قائل شده اند تا درفرصتی مناسب بتوان  همزمان با چهل سالگی انقلاب، قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی را به رخ همگان کشید.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: کشورهایی موفق در موضوع توسعه، این روند را از زمانی آغاز کردند که اکثریت جمعیت آنان تصمیم به استفاده از کالاهای تولیدی کشور خودشان گرفته بودند. حتی اگر کالایی کیفیت کافی هم نداشت؛ اما این تصمیم و حمایتی که صورت دادند این کشورها را به سمت و سوی پویایی و استفاده از دانش روز سوق داد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان یکی از مسائل مهمی که در این حوزه باید بررسی و دنبال شود را حمایت های دولتی از تولید کشور دانست و اذعان کرد: ما نباید بگذاریم تا انگیزه تولید از بین برود چرا که ما یک کشور نسبتاً غنی در حوزه ذخایر انرژی هستیم بنابراین می‌توانیم به بسیاری از واحدهای تولیدکننده کالای ایرانی با یک فرمول تعریف شده، انرژی رایگان بدهیم تا در این شرایط اقتصادی بهتر بتوانند خودشان را بالا بکشند یا در یک اقدام دیگر به واحدهایی که اشتغال خوبی در زمینه تولید کالای ایرانی ایجاد می‌کنند معافیت‌های مالیاتی اختصاص دهیم.

مجلس حامی صادرات محصولات غیر نفتی

شهباز حسن پور بیگلری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده مردم سیرجان ‏نیز در خصوص برگزاری چنین نمایشگاهی عنوان کرد: یکی از راههای نجات کشور، تقویت بخش تولیدات داخلی و در نهایت صادرات است. خوشبختانه با فعالیت هایی که صورت گرفته توانستیم قوانینی را برای تسهیل این امر تدوین کنیم تا بتوانیم صنعت صارات کشور را به بالاترین میزان رشد برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاشهای صورت گرفته درراستای خروج از وابستگی به نفت کشور است گفت: اقتصاد ما باید از وابستگی خود به نفت جدا شود و ما در بخش های صادرات غیر نفتی قدرتمند تر ظاهر شویم. با تمهیداتی که قانونگذار در مجلس اندیشیده است توانسته در این خصوص تسهیلات بسیار ارزشمندی برای بخش صادرات در نظر بگیرد تا بستری برای رشد این امر در میان صادرکنندگان محصولات داخلی کشور به جهان باشد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع صادرات باید به یک فرهنگ تبدیل شود اذعان کرد:  برگزاری نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران _ ایران اکسپو و ارائه محصولات و تولیدات در عرصه های بین المللی و معرفی توانمندی های داخلی زمینه سازگسترش روابط و تقویت اقتصاد کشور خواهد شد ضمن آنکه باید تمام دستگاههای مرتبط به طور جدی از این چنین نمایشگاه هایی حمایت های لازم را صورت دهند تا صادرات با قدرتی بیشتر به مسیر خود ادامه دهد.

اهمیت نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران

سومین نمایشگاه توانمندیهای  صادراتی ایران  در پایتخت برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان منطقه ای ژئوپولوتیکی در قاره پهناور قرار دارد و دروازه ورود کشورها برای تبادلات با سایر کشورهای منطقه است، نمایشگاه ایران اکسپو اهمیت فوق العاده ای دارد. از این رو برگزاری چنین نمایشگاهی برای کشورهای دارای تکنولوژی امری مهم تلقی می شود.

با توجه به شرایط کنونی و موقعیت حساس کشور و تحریم های نابخردانه امریکا، استقبال تجارکشورهای مختلف جهان برای شرکت در چنین نمایشگاهی با این حجم از درخواست ها نشان از  قدرت جمهوری اسلامی در حوزه صنعت بازرگانی و صادرات داشته و می توان گفت سیاست های اعمالی  دشمنان ایران نمی تواند بر توان داخلی ما چیره شود.

یکی از بسترهای رقابتی و معرفی محصولات، حضور در آوردگاه های بین المللی بخصوص نمایشگاه های توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران است. نمایشگاه اکسپو 2018  با سابقه ای چند ساله در مورخ 22 الی 25 آذر ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزارخواهد شد.

 

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر