بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بهره برداری از تمام پروژه‌های مسکن مهر در بخش‌های مختلف کشور یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.
کد خبر : ۱۸۲۴۷۰

به گزارش بورس نیوز، عبدالکریم حسین‌زاده با اشاره به رویکرد دولت برای تکمیل پروژه مسکن مهر در کشور، گفت: در شرایط کنونی قطعا بهره برداری از تمام پروژه‌های مسکن مهر در بخش‌های مختلف کشور یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است، زیرا تأخیر در تکمیل این پروژه، علاوه بر صرف هزینه‌های بیشتر، ساختمان‌ها را دچار فرسودگی می‌کند.

ساخت حدود 400 هزار واحد مسکن مهر در کشور باقی مانده است

نماینده مردم نقده و اشنویه در خانه ملت با بیان اینکه در شرایط کنونی ساخت حدود 400 هزار واحد مسکن مهر در کشور باقی مانده است، افزود: در کل دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر ساخته شده که تا کنون حدود دو میلیون واحد به خریداران واگذار شده و حدود 400 هزار واحد باقیمانده است.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن در کشور برنامه‌های متفاوتی دارد، اما به نظر من پیش از آغاز هر پروژه ای در کشور مانند اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده، نخست باید مسکن مهر را به سرانجام برساند.

حسین‌زاده افزود: خوشبختانه مجلس اقدام خوبی برای خانه دار شدن افراد کم توان و بی بضاعت صورت داد و دولت‌ها نیز روشهای مختلفی را در این عرصه دنبال می‌کنند که یکی از این روش‌ها مسکن مهر بود و حتی این دولت نیز می‌توانست، این رویکرد را در قالب پروژه مسکن امید یا اجتماعی دنبال کند.

از ابتدا با شکل‌گیری مسکن مهر مخالف بودم/ مسکن مهر را باید در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده می‌بردیم

من به لحاظ روش‌ها و الگوها، از ابتدا با شکل‌گیری مسکن مهر مخالف بودم و اعتقاد داشتم که ما، مسکن مهر را باید در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده می‌بردیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: من به لحاظ روش‌ها و الگوها، از ابتدا با شکل گیری مسکن مهر مخالف بودم و اعتقاد داشتم که ما، مسکن مهر را باید در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده می‌بردیم، تا در نهایت هم بافت احیا شده و سکونتگاه‌های غیررسمی خود را توانمند می‌کردیم و هم اینکه مردم فاقد مسکن را مسکن دار می‌کردیم.

وی گفت: به هر حال در شرایط کنونی مسکن مهر اجرایی شده و مردم مطالباتی دارند چون در این پروژه سرمایه‌گذاری کردند، البته این سرمایه‌گذاری، تنها مالی نیست، بلکه سرمایه‌گذاری اجتماعی نیز بوده و حسن امنیت برای شهروندان نیز در آن وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته یکی از نکات مهم در بحث مسکن مهر این است که دولت باید همچنین در جهت توسعه زیرساخت‌های این پروژه قدم بردارد تا شرایط زندگی مردم از لحاظ رفاهی و امکانات بالا برود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر