بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
وزیر صنعت،‌معدن و تجارت گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، ذخایر استراتژیک کشور در وضعیت بسیارخوبی قراردارد.
کد خبر : ۱۸۲۴۸۰

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی در حاشیه دیدار با معاونان،‌روسای سازمانها ‌و کارکنان وزارت صمت همچنین با برشمردن اولویت‌های کاری و برنامه کوتاه‌مدت خود تا پایان سال گفت:برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدتی که از قبل در وزارت صمت وجود داشت را اصلاح و تکمیل کردیم و برای روز‌های آتی نیز برنامه‌های اجرایی مدونی درنظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به ضرورت توجه توجه به بخش تولید افزود: حفظ وضع موجود، اشتغالزایی صنعتی به ویژه تولیدات حساس و ضروری و کالاهایی که در زنجیره تولید قرار دارند و نیز تامین مواد اولیه و ملزومات تولید از اولویتهای وزارت صمت در این دوره است.

وی در ادامه توسعه بخش معدن را از دیگر برنامه‌های وزارت صمت برشمرد و افزود: در حوزه معدن نیز اولویتهایی داریم و اینکه از نعمات خدادادی در این یخش بیشتراستفاده کنیم و از ذخایر معدنی بهره ببریم.

رحمانی صادرات را موتور و پیشران اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: در حوزه صادرات با تنظیم سازوکار مربوطه می‌توانیم از موقعیت پیش آمده برای رشد صادرات استفاده کنیم .

وی بر لزوم ارتباط با تشکلهای حوزه صنعت، ‌معدن و تجارت تاکید کرد و یادآور شد: ارتباط با تشکلها در حوزه صمت و اتاق اصناف، تعاون و بازرگانی و خانه‌های صنعت و معدن و تجارت و.. بسیار ضروری است و مشورت با ذینفعان و فعالان اقتصادی یکی از پایه‌های اساسی در تصمیم گیریهای وزارت صمت، به شمار می‌رود.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه افزود: با همفکری بخش خصوصی تصمیمات بهینه اتخاذ ودر مرحله اجرا همه با هم همکاری خواهیم داشت.

رحمانی ادامه داد: ظرفیتهای خوب و خدادادی در کشور داریم، اگر همه پای کار باشند، با وجود قدرت مردمی وسایر تشکلهای بخش خصوصی که اخیرا برای همکاری و همفکری اعلام امادگی کرده اند تولید و اقتصاد کشور را رشد می‌دهیم.

توسعه استارتاپ‌ها و صنایع دانش‌بنیان

وزیر صمت با تاکید بر رشد و توسعه استارت‌آپ‌ها و صنایع دانش‌بنیان افزود: فرصتها و ظرفیتهای خوبی در سالهای قبل در بخش تولید کشور ایجاد شده که باید فعال شوند .

رحمانی تصریح کرد: نسل چهارم صنعت بر دوش جوانان است و باید ازتوانمندی آنها استفاده شود زیرا این نسل موجب ایجاد واحدهای صنعتی جدید و قابل رقابت در عرصه جهانی هستند و نتیجه این اتفاق سروسامان گرفتن وضعیت تولید و تجارت، رونق تولید، اشغال و راحتی مردم در تامین مایحجاج است .

وی تاکید کرد : سعی می‌کنیم دغدغه مردم را کم کنیم و از خدا و همه مردم مدد می‌جوییم چرا که فعالان بخش تولید با بیش از 80 هزار واحد تولیدی، 3 میلیون واحد صنفی و تعاونی‌های مصرف و تولید و 10 هزار معدن ظرفیت‌های بی‌نظیری در اختیار ما گذاشته‌اند .

رحمانی در ادامه تصریح کرد : یقینا یکی از آسیبها تغییر پی در پی رویه‌ها و مقررات بوده و اعتقاد دارم با کار کارشناسی و مشورت با بخش خصوصی می‌توان اشتباهات را کمتر کرد وبر عدم تغییر پی در پی رویه‌ها اصرار دارم .


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

اعطای تسهیلات رونق تولید به 66 واحد تولیدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از انبار کالاهای استراتژیک:

توزیع کالاهای اساسی احتکار شده با قیمت رسمی

ارسال نظر