بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
نماینده اتاق اصناف مطرح کرد:

پرداخت مالیات توسط تولیدکننده های بزرگ

نماینده اتاق اصناف ایران در اردبیل گفت: قانون فعلی مالیات بر ارزش‌افزوده کارشناسی شده نیست، چرا که در تدوین و تصویب این قانون از نظرات کارشناسان صنفی استفاده نشد.
کد خبر : ۱۸۲۵۴۴

به گزارش بورس‌نیوز، رضا اشجع، اظهار کرد: قانون فعلی مالیات بر ارزش‌افزوده کارشناسی شده نیست، چرا که در تدوین و تصویب این قانون از نظرات کارشناسان صنفی استفاده نشد.

وی در خصوص مالیات عملکرد صنوف نیز توضیح داد: یکی از مشکلات مهم مالیات عملکرد صنوف، تفاوت درصد سود قانونی دارایی با اداره صمت اصناف است، به طوری که درصد سود دارایی ۴درصد و اصناف ۳درصد است که این موضوع در تعیین مالیات عملکرد صنوف باعث تناقض و ایجادمشکلات شده است.

نماینده اتاق اصناف ایران درخصوص دیگر مشکلات صنوف اظهار کرد: عدم تخصیص تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی به اصناف خصوصا صنوف تولیدی و کمبود مواد اولیه از دیگر مشکلات دامنگیر اصناف هستند. این فعال صنفی با اشاره به فعالیت ۳۰هزار واحد صنفی با جواز کسب در اردبیل، از فعالیت حدود ۸هزار واحد غیرمجاز نیز خبر داد و اضافه کرد: غالب این واحدها به دلیل مشکلات دارایی، اماکن و بهداشت موفق به دریافت جواز کسب نشده‌اند؛ که مراحل شناسایی وساماندهی آنها درحال انجام است.

اشجع بار دیگر به مالیات اصناف اشاره کزد وبا انتقاد از تشریفات اداری و کاغذبازی فراوان در تعیین مالیات عملکرد اصناف ادامه داد:اصناف بزرگترین مودی مالیاتی هستند و باید از نظارت کارشناسی ایشان در تعیین مالیات اصناف بهره برده شود.

وی ادامه داد: می‌توان با تعریف و تدوین سامانه جامع مالیاتی، تشریفات زائد اداری را در تعیین و دریافت مالیات حذف کرد.

نماینده اتاق اصناف ایران در اردبیل افزود: می‌توان از تبادلات بانکی به عنوان پایه تعیین مالیات صنوف بهره برد و در کنار بهره‌گیری از متد روز و تدابیر نوین اقتصادی جهان؛ از اعمال سلیقه شخصی در تعیین و دریافت مالیات عملکرد خودداری کرد.

این فعال صنفی بازار را درحال رکود با نوسان قیمتها عنوان کرد و ادامه داد: موجودی کالا در بازار مناسب است، اما در بخش بازرسی صنوف از نظر بودجه و امکانات دچار مشکل هستیم وتمام هزینه‌های این بخش از بودجه اتاق اصناف تامین می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر