بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
عضو هیات علمی دانشگاه تهران:

دولت به دنبال فقرزدایی واقعی نیست

کارشناس اقتصادی گفت: واقعیت این است که دولت به دنبال فقرزدایی واقعی نیست یا اساسا توانایی برنامه‌‌ریزی بنیادین برای مساله فقر یا به حاشیه رفتن اقشار فرودست را ندارد و به همین دلیل هم به طرح‌های مقطعی و کوتاه‌مدت اکتفا می‌کند.
کد خبر : ۱۸۲۶۶۴

به گزارش بورس‌نیوز، پویا علاء‌الدینی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر پرداخت کمک جبرانی به کارمندانی که زیر سه میلیون تومان حقوق دریافت می­‌کنند، درباره اینگونه طرح‌ها اظهار کرد: در شرایط بحرانی کنونی دولت می­‌خواهد با اینگونه طرح‌ها از سقوط قدرت خرید شهروندان خود جلوگیری کند؛ اما مساله این است که ابزارهای درستی را انتخاب نکرده است.

او با بیان اینکه جلوگیری از به ورطه فقر افتادن شهروندان نیاز به اقدامات اساسی دارد، گفت: واقعیت این است که دولت به دنبال فقرزدایی واقعی نیست یا اساسا توانایی برنامه‌‌ریزی بنیادین برای مساله فقر یا به حاشیه رفتن اقشار فرودست را ندارد و به همین دلیل هم به طرح‌های مقطعی و کوتاه‌مدت اکتفا می‌کند.

علاءالدینی البته مجموعا طرح‌های حمایت از قدرت خرید شهروندان را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: هنوز جزئیات این طرح‌های حمایتی دولت از اقشار کم‌درآمد مشخص نیست اما مشخص است اینگونه طرح‌ها چون پشتوانه مالی بالایی ندارد معمولا به صورت قطره ­ای اجرا خواهد شد و خیلی اثرگذار نخواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر