بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
سخنگوی وزارت خارجه هند دریافت هرگونه اعلامیه رسمی از سوی واشنگتن درباره معاف شدن دهلی نو از تحریم‌های نفتی ایالات متحده علیه ایران را رد کرده است.
کد خبر : ۱۸۲۶۹۰
به گزارش بورس نیوز، راویش کومار سخنگوی وزارت خارجه هند روز پنجشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: واشنگتن به طور رسمی به دهلی نو اعلام نکرده است که هند را از اعمال تحریم های نفتی علیه ایران تا مارس 2019 میلادی معاف خواهد کرد.

بر اساس این گزارش وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره معاف شدن هند از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، گفت: ما هنوز رسما چیزی از سوی طرف آمریکایی نشنیده ایم. ولی شما می دانید که چندین دور مذاکره داشته ایم نه تنها با آمریکا بلکه با ایران و سایر طرف های مربوط به این مساله. تا آنجایی که به آمریکا مربوط می شود، آنها از انتظارات ما آگاهی دارند، آنها اطلاع دارند که ما چه نیازهای نفتی در داخل کشور داریم که برای ادامه رشد اقتصادی باثبات به آن نیازمند هستیم.

تمایل هندوستان پترولیوم برای ازسرگیری خرید نفت ایران


این در حالی است که روزنامه اکونومیک تایمز پیش از این به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود که پس از آنکه هند تصمیم گرفت تا واردات نفت از ایران را در سال مالی 2018-2019 میلادی به یک سوم کاهش دهد، آمریکا با درخواست دهلی نو برای معاف شدن از تحریم های جدید نفتی ایران موافقت کرده است.

آمریکا قصد دارد از 4 نوامبر یعنی 13 آبان ماه تحریم های جدیدی را علیه صنعت نفت ایران اعمال کند. به زعم مقام های آمریکایی تحریم های جدید با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران خواهد بود.

به گفته این منابع آگاه، هند قادر خواهد بود تا 1.25 میلیون تن نفت در ماه تا مارس 2019 میلادی از ایران وارد کند که این رقم مطابق با خرید نفت ایران از هند در ماه های اکتبر و نوامبر خواهد بود.

بر اساس تحریم های جدید، هر کشور یا شرکتی که بدون موافقت و اجازه آمریکا اقدام به همکاری تجاری با ایران کند، با تحریم های آمریکا روبرو خواهد شد و دسترسی آن به سیستم مالی آمریکا قطع می شود. آمریکا اعلام کرده است که حاضر است برای کشورهایی که واردات نفت از ایران را به طور چشمگیری کاهش دهند، معافیت هایی را در نظر بگیرد.

این در حالی است که بلومبرگ نیز پیش از این گزارش داد کره جنوبی و هند ظاهراً درباره طرحی که بر اساس آن می‌توانند با وجود تحریم‌های آمریکا به خرید نفت از ایران ادامه دهند، به واشنگتن به توافق رسیده‌اند.

تعدادی از مقامات آسیایی که در جریان مذاکرات این دو کشور با آمریکا هستند و نخواستند نامشان فاش شود، با اعلام این مطلب تاکید کردند که هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است.

به گفته این مقامات، بعید است این مسئله تا قبل از روز پنجم نوامبر (14 آبان) که دور دوم تحریم های آمریکا، شامل تحریم های نفتی، آغاز می شود، رسماً اعلام شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر