بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد وام پنج میلیون تومانی برای مسکن مهر پردیس شامل واحدهای افتتاحی و فروش اقساطی نمی‌شود و برای فاز هشت خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۲۷۱۴
به گزارش بورس نیوز، حبیب‌الله طاهرخانی اظهار کرد: پیشنهاد افزایش پنج میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر برای شهر جدید پردیس شامل واحدهای افتتاحی یا کسانی که سند تک برگی گرفته‌اند و دفترچه قسط دریافت کرده‌اند نمی‌شود. ضمنا این پیشنهاد برای معدودی از واحدهای بزرگ متراژ که عموما در فاز هشت قرار دارند ارائه شده است. موضوع مهم دیگر این است که پیشنهاد هنوز در مرحله طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی است و با توجه به پایین بودن نرخ سود آن، طبیعتا سیستم بانکی تمایل چندانی به پرداخت آن ندارد و تا تصویب نهایی راه زیادی پیش رو است.

وی افزود: متقاضیان لازم است بدانند پیشنهاد افزایش تسهیلات، صرفا در جهت تقویت آورده آنان ارائه شده و در صورت تحقق می‌تواند کمک خوبی به آنان باشد. البته لیست پروژه‌هایی که به دلایلی همچون بالا بودن هزینه‌های ساخت و پایین بودن رقم آورده متقاضیان ممکن است شامل افزایش تسهیلات شود هنوز احصا نشده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که اگر تسهیلات پنج میلیون تومانی محقق شود آورده کسانی که بالاتر از رقم مورد نظر پرداخت کرده‌اند بازگردانده خواهد شد خاطرنشان کرد: زمانی که تسهیلات از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان رسید کسانی که به طور مثال به جای ۲۹ میلیون تومان ۳۲ میلیون تومان واریز کرده بودند دو میلیون تومان به آنها برگشت داده شد. در این مورد نیز همین‌گونه خواهد بود.

طاهرخانی گفت: البته تاکید می‌کنم که این پیشنهاد هنوز در مرحله‌ بررسی و نهایی نشده است. فعلا قرار است کارگروهی لیست پروژه‌هایی که نیاز به تامین مالی دارند را احصا کند که در این بررسی، نکات ذکر شده درخصوص واحدهای افتتاحی یا دارای سند تک برگی یا فروش اقساطی که مشمول این تسهیلات نمی‌شوند مدنظر قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

بهره برداری از 99 واحد مسکن مهر تا پایان سال

در شرایط رکودی حاکم بر بازار صورت می‌گیرد؛

افزایش متقاضیان خرید آپارتمان‌های با عمر بالای 10 سال

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

دست بسته زوج‌های جوان برای خرید مسکن

ارسال نظر