بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اتصال بانک‌ها به سوییفت فقط برای مبادلات غذا و دارو/ انتشار اسامی بانک‌ها تا فردا

طبق آخرین خبرها باید تا روز یکشنبه (فردا) لیست بانک‌هایی که امکان اتصال به شبکه سوییفت را دارند از سوی خزانه‌داری امریکا منتشر شود و تصور میکنم بهتر است کمی صبر کنیم تا خبر قطعی اعلام شود.
کد خبر : ۱۸۳۰۵۲
به گزارش بورس‌نیوز، خبری مبنی بر حذف بانک‌های خاورمیانه، حکمت ایرانیان، مهر ایران و موسی مالی توسعه از فهرست تحریم‌ها و امکان اتصال این چهار بانک به شبکه سوییفت در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها منتشرشده است.

سید حسین سلیمی، نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: از صحت‌وسقم این خبر اطلاع دقیقی وجود ندارد، اما طبق آخرین خبرها باید تا روز یکشنبه (فردا) لیست بانک‌هایی که امکان اتصال به شبکه سوییفت رادارند از سوی خزانه‌داری امریکا منتشر شود و تصور می‌کنم بهتر است کمی صبر کنیم تا خبر قطعی اعلام شود.

وی افزود: اگر به بانک‌های مذکور یا هر بانک دیگری امکان اتصال به شبکه سوییفت داده شود، فقط برای مبادلات مربوط به غذا و دارو این امکان فراهم است و صنایع دیگر احتمالاً امکان نقل‌وانتقال پول نخواهند داشت.

عضو هیئت‌مدیره بانک خاورمیانه در رابطه با آثار مالی اتصال بانک‌ها به سوییفت گفت: بیش ازآنچه درآمد ناشی از اتصال به شبکه سوییفت برای بانک‌ها حائز اهمیت باشد، تسهیل معاملات غذا و دارو اهمیت خواهد داشت. به‌هرحال ۸ کشور از تحریم‌های نفتی ایران معاف شده‌اند و قرار است بخشی از پول فروش نفت صرف خرید دارو، مواد غذایی و محصولات کشاورزی شود و با حذف بانک‌ها از فهرست تحریم‌ها، این کار به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد شد.

سلیمی تصریح کرد: در حال حاضر هم خرید دارو و مواد غذایی از کشورهای خارجی ممنوعیت ندارد و از ابتدای بحث تحریم‌ها هم گفته‌شده بود دارو و مواد غذایی در فهرست تحریم‌ها نخواهد بود؛ اما باید صبر کرد تا اسامی بانک‌های معاف از تحریم رسماً اعلام شود تا نحوه نقل‌وانتقال پول هم مشخص باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر