بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
مدیرعامل مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری گفت: نخستین مجتمع فولاد از مجموعه فولادهای هشت گانه کشور تاکنون 900 هزار تن آهن اسفنجی مطلوب تولید کرده است.
کد خبر : ۱۸۳۱۱۷

به گزارش بورس‌نیوز، محمود ارباب زاده اظهار کرد: این مجتمع که نخستین مجتمع فولاد از مجموعه فولادهای هشت گانه کشور است، تاکنون 900 هزار تن آهن اسفنجی مطلوب تولید کرده، به طوری که در شش ماهه نخست امسال 90 درصد از برنامه خود را محقق کرده است.

وی افزود: زیرساخت‌های تولید آهن اسفنجی در این مجتمع در کنار طرح‌های توسعه‌ای آن، یکهزار و 200 میلیارد تومان سرمایه برده است.

ارباب زاده گفت: اغلب تجهیزات طرح‌های توسعه‌ای این مجتمع شامل دو طرح ریخته‌گری بیِلت(تولید میلگرد و سیم) و نورد سرد(تولید ورق و تسمه) از اروپا و چین وارد شده است و تا نیمه دوم سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری افزود: استفاده از روش میدرکس(احیاسازی از طریق گاز طبیعی) در این مجتمع میزان مصرف آب برای تولید آهن را از یک و نیم متر مکعب آب در یک تُن آهن، به یک متر مکعب آب در یک تُن کاهش داده و در آینده هم از پساب شهری بروجن به جای آب آشامیدنی برای تولید آهن و فولاد در این مجتمع استفاده خواهد شد.

ارباب‌زاده گفت: با پیگیری مسئولان استان تاکنون 100 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری مشمول معافیت گمرکی شده است.

وی افزود: با تکمیل زنجیره تولید در مجتمع فولاد سفیددشت تا افق 1400 علاوه بر ایجاد هفت هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم، خوراک کارخانه‌های همجوار به طور کامل تأمین خواهد شد.

مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی)، فاز فولادسازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید (شمش فولادی) در 422 هکتار و با زیربنای 250 هکتار، در منطقه صنعتی سفیددشت در حال ساخت است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر