بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
مدیرکل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط ‌زیست:

مقوله پایش سوخت اهمیت بسیار زیادی دارد

مدیرکل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط ‌زیست گفت: مقوله پایش سوخت اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: با توجه به اهمیت موضوع، یکی از برنامه‌هایی که تصویب شد این است که افزون بر پایش‌های محیطی، منابع آلاینده را نیز به‌ویژه در هشت کلانشهر مهار کنیم.
کد خبر : ۱۸۳۱۴۸

به گزارش بورس‌نیوز، شینا انصاری با بیان این‌که مقوله پایش سوخت اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: با توجه به اهمیت موضوع، یکی از برنامه‌هایی که تصویب شد این است که افزون بر پایش‌های محیطی، منابع آلاینده را نیز به‌ویژه در هشت کلانشهر مهار کنیم.

وی افزود: منظور از منابع آلاینده، خودروها و سوخت آنهاست، در این میان سوخت گازوئیل برای خودروهای دیزلی را با جدیت پیگیری می‌کنیم که تاکنون در نشست‌های کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مطرح و تاکید شد که به‌طور حتم سوخت یورو ۴ به‌ویژه در کلانشهرها و محورهای مواصلاتی آنها توزیع شود.

مدیرکل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط ‌زیست تصریح کرد: مقرر شد ماهانه جایگاه‌های عرضه گازوئیل در محورهای مواصلاتی کلانشهرها را نیز پایش کنیم که بر این اساس کار پایش از پارسال در کشور آغاز شد و با این کار میزان گوگرد در سوخت‌های دیزل پایش می‌شود.

انصاری تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، برنامه مشترکی با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در قالب یک تفاهم‌نامه داریم تا کارها هماهنگ پیش رود. بر این اساس، جایگاه‌ها را به صورت هفتگی پایش و اطلاعات را جمع‌بندی و ماهانه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا اعلام می‌کنیم.

وی عنوان کرد: تا پیش از این جایگاه‌های عرضه سوخت در داخل شهرها در سراسر کشور را پایش می‌کردیم؛ کار پایش جایگاه‌های عرضه گازوئیل در محورهای مواصلاتی که بیشتر برای سوخت‌گیری خودروهای سنگینی است از پارسال به‌ویژه در فصل زمستان آغاز شد، بر این اساس باید به‌طور حتم سوخت آنها یورو ۴ باشد.

مدیرکل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط ‌زیست با اشاره به هزینه بالای پایش افزود: ازآنجا که تعداد جایگاه‌های عرضه زیاد است نمی‌توانیم هفتگی همه را پایش کنیم، از این رو قرار شد هر هفته حدود ۳۰ جایگاه پایش شود و از آنجا که روند پایش جایگاه‌های عرضه‌کننده سوخت گازوئیل پیچیده است استان‌ها توان انجام آن را ندارند، بنابراین آزمایش و اندازه‌گیری‌ها باید در تهران انجام شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر