بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
معاونت عملیات و نظارت بازار فرابورس:

قطعی شدن عرضه شرکت ۱۲ هزار میلیارد ریالی در فرابورس

معاونت عملیات و نظارت بازار فرابورس از عرضه اولیه 615 میلیون سهم از کل سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین در روز شنبه بیست و ششم آبان‌ماه خبر داد.
کد خبر : ۱۸۳۳۰۸

به گزارش بورس‌نیوز، شرکت سنگ آهن گهرزمین در سال 1383 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در سال 97 به سهامی عام تغییر کرد تا آماده ورود به بازار سرمایه شود که در نخستین روز از هفته آتی شاهد عرضه اولیه 5 درصد از سهام آن به عموم خواهیم بود.

بدین ترتیب 615 میلیون سهم «کگهر» در دامنه قیمتی 6500 تا 6800 ریال توسط شرکت کارگزاری بانک سپه در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود که هر شخص حقیقی و حقوقی می‌توانند 6000 سهم این شرکت را خریداری کنند.

متعهد خرید 50 درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین شرکت تامین سرمایه امید است و همان‌گونه که اشاره شد مدیر عرضه نیز شرکت کارگزاری بانک سپه خواهد بود.

کگهر که در زمینه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن سنگ آهن، تولید کنسانتره، گندله و فولاد از آن و ... فعالیت می‌کند در آستانه ورود به تابلو معاملات فرابورس، سرمایه 12 هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه دارد.

سهامداران عمده شرکت سنگ آهن گهر زمین شامل شرکت گل‌گهر با 30 درصد سهم، سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه با 27.7 درصد سهم، سرمایه‌گذاری غدیر با 22.5 درصد و توسعه معادن فلزات با دارا بودن 20 درصد از سهام گوهر زمین هستند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:‏

فشار فروش دلیل افزایش شاخص‌ها / افزایش قیمت دلار به نفع صادراتی‌ها

بانک‌ها مراقب ریسک ناشی از اعطای تسهیلات ارزی باشند؛

توصیه معاون وزیر اقتصاد به بانک‎‌ها

ارسال نظر