بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رشد ۱۰ درصدی صادرات سیمان / چشم سیمانی‌ها به بخشنامه ارزی

در مجموع حجم صادرات سیمان و کلینکر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۱۸۳۳۱۰
به گزارش بورس‌نیوز، مهم‌ترین خبر امروز بخشنامه‌ای است که قرار است شرایط بازگشت ارز را برای صادرکنندگان تغییر دهد. شنیده‌ها تائید می‌کند صادرکنندگانی که زیر یک میلیون دلار صادرات در سال دارند، از پیمان ارزی (نیما) معاف خواهند شد و آن‌ها که ۱ تا ۳ میلیون دلار صادرات دارند، ۵۰ درصد و آن‌ها که ۳ تا ۱۰ میلیون دلار صادرات دارند، ۳۰ درصد از عرضه ارزشان در نیما معاف خواهند بود.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: شنیده‌های ما از این موضوع هم در همین حد است، ولی درصورتی‌که صادرات کمتر از یک‌میلیون دلار در سال از پیمان‌سپاری ارزی معاف شود، باقیمت‌های فعلی سیمان صادراتی تقریباً تمامی شرکت‌های سیمانی را شامل خواهد شد. این موضوع می‌تواند بهترین اتفاق ممکن در حال حاضر برای سیمانی‌ها باشد.

وی در ادامه گفت‌وگو ضمن اشاره به رشد صادرات سیمان اظهار داشت: در ۷ ماهه نخست سال جاری ۳۷ میلیون و ۲۸۹ هزار تن کلینکر تولیدشده که ۲.۴ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بوده است. از این میزان ۳۳ میلیون و ۱۹۱ هزار تن به سیمان تبدیل‌شده است.

وی افزود: در همین مدت با رشد ۱۳.۶ درصدی نسبت به ۷ ماهه سال قبل حدود ۳ میلیون و ۸۴۱ هزار تن کلینکر صادرشده است. همچنین ۳میلیون و ۸۰۲ هزار تن سیمان روانه بازارهای صادراتی شده و درمجموع حجم صادرات سیمان و کلینکر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است. روند صادرات سیمان و کلینکر صعودی بوده و حذف تعهد ارزی برای صادرکنندگان، وضعیت را بهتر نیز خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر